خانه / خانواده / نخستین موسسه تولیدی ، محصولات آرایشی افغانستان

نخستین موسسه تولیدی ، محصولات آرایشی افغانستان

مرغوبه صافی، مالک شرکت «پیشرفت زنان» در افغانستان میباشد. این نخستین شرکت تولیدی در بخش محصولات آرایشی در کشور است و محصولات‌ این شرکت کاملاً از مواد طبیعی و عضوی ساخته می‌شوند.

«پیشرفت زنان» در سال ۲۰۱۶ میلادی تأسیس گردید. هدف ساخت این شرکت ایجاد فرصت کاری برای زنان و نیز توانمندسازی زنان از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در جامعه میباشد.

تمام محصولاتی شرکت «پیشرفت زنان» دست‌ساز بوده و توسط زنان ساخته و بسته بندی می‌شوند.

صابون های ساخت این شرکت از روغن های طبیعی (زیتون، ناریال، بادام، گل آفتاب پرست، جواری و موم زنبور عسل) و نباتات طبی با کیفیت (زیره، زعفران، عطر سنبل، زردچوبه ، آلوویرا، بادرنگ، گل همیشه بهار و گل گلاب) ساخته می‌شوند.

بانو مرغوبه صافی میگوید که در ترکیب مواد، توجه برای نیازمندی های جلد، تداوی و پیدا کردن راه حل برای مشکلات جلدی‌ از اهداف کاری این شرکت بشمار میروند.

خانم مرغوبه صافی فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات پوهتنون کابل میباشد. وی از استعداد خاص در بخش طراحی و تولید محصولات آرایشی برخوردار میباشد که در این بخش ۲۰ نفر به شمول مردان و زنان با وی همکاری میکنند.

تیم رهبری این شرکت متشکل از کارمندان صحی که در بخش جلد ‌زیبایی تدریس یافته اند، میباشد. در این شرکت بر علاوه تیم داکتران، مدیران، تولید کننده‌گان و دهاقین نیز کار میکنند.

منبع : روزنامه اقتصادی افغانستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*