خانه / خبرها / میانمار به دنبال وتوی چین و روسیه در مقابل قطعنامه احتمالی شورای امنیت است

میانمار به دنبال وتوی چین و روسیه در مقابل قطعنامه احتمالی شورای امنیت است

میانمار به دنبال وتوی چین و روسیه در مقابل قطعنامه احتمالی شورای امنیت است

مقامات دولت میانمار به صورت رسمی اعلام کردند که به دنبال وتوی چین و روسیه در شورای امنیت هستند تا مانع از تصویب قعطنامه احتمالی علیه این کشور شوند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت میانمار امروز چهارشنبه اعلام کرد که در حال مذاکره با چین و روسیه است تا از هرگونه اقدام شورای امنیت سازمان ملل درباره خشونت‌هایی که طی دو هفته اخیر موجب آوارگی حدود ۱۵۰ هزار مسلمان روهینگیایی و حرکت آن‌ها به سوی بنگلادش منجر شده است، جلوگیری کند.

آنگ سان سو چی، رهبر حزب حاکم این کشور امروز در اولین اظهارنظر خود درباره این حوادث خونین، «تروریست‌ها» را مقصر انتشار «کوه عظیم اطلاعات نادرست» درباره نزاع در ایالت راخین این کشور دانست. آنگ سان سو چی در بیانه خود به مسلمانان روهینگیایی که به مجبور به فرار شده‌اند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

آنگ سان سو چی که در سابقه خود کسب جایزه صبح نوبل را دارد، طی دو هفته اخیر به خاطر سکوت در قبال آوارگی و کشتار اقلیت روهینگیا در این کشور مورد انتقاد رسانه‌های جهانی قرار گرفته بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در یک نامه کم‌سابقه به شورای امنیت، نگرانی خود را از خشونتی که می‌تواند به «یک فاجعه انسانی» منجر شود، ابراز کرد. وی هشدار داد که خطر پاکسازی قومی در میانمار می‌توانند منطقه را ناآرام کند.

توانگ تون، مشاور امنیت ملی دولت میانمار در کنفرانس خبری در پایتخت این کشور گفت که میانمار برای ممانعت از صدور قطعنامه سازمان ملل در خصوص این کشور روی چین و روسیه که هر دو عضو دائم شورای امنیت هستند، حساب می‌کند.

وی گفت: «ما با برخی کشورهای دوست برای کشیده نشدن این موضوع به شورای امنیت مشاورت می‌‌کنیم. چین دوست ما است و ما روابط دوستانه مشابهی با روسیه داریم، بر این اساس، پیشبرد این موضوع امکان ناپذیر خواهد بود».

براساس آخرین برآورد سازمان ملل، طی ۱۲ روز اخیر حدود ۱۴۶ هزار مسلمان روهینگیایی با فرار از خانه و کاشانه خود به بنگلادش پناه آورده‌اند. بر این اساس، تعدادی کسانی که از ابتدای اکتبر گذشته به بنگلادش پناه آورده‌اند به ۲۲۳ هزار نفر رسیده است.

۶ سپتمبر ۲۰۱۷

منبع : خبر گزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*