خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / ممنوع شدن حضور زنان در تالارهای عروسی پیش از نماز چاشت

ممنوع شدن حضور زنان در تالارهای عروسی پیش از نماز چاشت

کابل/۱۴سرطان/فرهنگستان
وضع محدودیت‌های تازه از سوی اداره امر به معروف و نهی از منکر، برهوتل‌های عروسی در فاریاب، شکایت باشنده‌گان این ولایت را بر انگیخته‌است.
اداره امر به معروف و نهی از منکر ولایت فاریاب، موسیقی و تصویربرداری را در تالارهای عروسی ممنوع اعلام کرده است و گفته است که زنان حق ندارند که تا ساعت یک و نیم پس از چاشت داخل تالارهای عروسی شوند.
باشندگان این ولایت می‌گویند که بربنیاد دستور تازه این اداره زنان تا ساعت یک و نیم پس از چاشت، حق داخل شدن به هوتل را ندارند.
شهلا، باشنده فاریاب، گفت: «بعضی مردم خانه‌های شان دور می‌باشد از ولسوالی‌ها وقت‌تر می‌آیند تا سر وقت برسند حالا که از امر به‌معروف اجازه نداده که پیش از ساعت یک‌و نیم داخل هوتل شوند.»
شماری از صاحبان تالارهای عروسی می‌گویند که این دستور بر کار و بار آنان اثر بد گذاشته است اگر اوضاع به همین گونه ادامه یابد به زودی دروازه‌های تالارها بسته خواهند شد.
خالد امین، هوتل‌دار، گفت: «ما یک تجارت پیشه هستیم ما می‌خواهیم که اقتصاد کشور را بالا ببریم حالا که این قیودات را روز به روز افزایش می‌دهند مشتری را از دست داده ایم و خیلی با مشکلات روبه رو هستیم.»
اما مسوولان اداره امر به معروف و نهی از منکر فاریاب گفته است که این محدودیت‌ها از بهر ادای نماز پیشین از سوی زنان وضع شده است آنان می‌افزایند که فرمان‌ تازه‌ آنان برای اصلاح جامعه بوده است و زنان می‌توانند پس از ادای نماز به تالارهای عروسی بروند.
فیض‌الله الفتح، رییس اداره امر به معروف و نهی از منکر فاریاب، گفت: «ما یک ساعت وقفه برای ادای نماز داریم که نماز خود را ادا بکنند بعد از آن آنجا داخل بشوند و انقدر جای نیست که به این تعداد نفر آنجا نماز ادا بکنند و متاسفانه نماز را هم ادا نمی‌کنند.»
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*