خانه / خانواده / جوانان / بزرگترین فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان در روسیه

بزرگترین فستیوال جهانی جوانان و دانشجویان در روسیه

فستیوال جهانی جوانان و محصلین در سوچی افتتاح شد!

بیش از ۳۰ هزار جوان دانشجو  و شرکت کننده از ۱۸۰ کشور به شمول ۴۴ تن از افغانستان برای حضور در بزرگترین جشنواره جهانی جوانان و محصلین به روسیه دعوت شده اند .
به گزارش  رسانه ها ی روسیه ، مراسم افتتاح رسمی نزدهمین جشنواره جهانی جوانان و محصلین (VFMS) درکاخ “بزرگ” سپورت های روی یخ شهر ساحلی سوچی با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ساعت ۱۸ شام مسکو افتتاح شد .
پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه، خیابان های منتهی به قصر یخی، پر از جوانان از سراسر جهان است. شرکت کنندگان جشنواره جلیقه زرد با نوار سبز بر تن داشتند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مراسم افتتاحیه جشنواره سخنرانی نمود.

“جشنواره جهانی جوانان و محصلین در سوچی، از پراستقبال ترین این جشنواره در تاریخ خود بوده است و نزدیک به ۳۰،۰۰۰ شرکت کننده از بیش از ۱۸۰ کشور جهان در این شهر گرد آمده است”.

پوتین  در ادامه افزود: “من به همه شما خوش آمد میگویم، این که به روسیه و به نزدهمین جشنواره جهانی جوانان و محصلین آمده اید. این فستیوال بیشترین شرکت کننده را در تاریخ خود — در اینجا در سوچی گرد هم آورده است. نزدیک به ۳۰ هزار شرکت کننده، مهمانان و راهنما از بیش از ۱۸۰ کشور در جهان از همه قاره ها برای صلح در اینجا جمع شده اند”.

شرکت کنندگان در این فستیوال ، از شهرهای کالینینگراد، کراسنایارسک، ولیکی نووگراد، نو ه سیبیرسک، آرینبورگ، ولادیواستوک، مخاچ قلعه، سوستوپول، کازان، رستوف ، سنت پترزبورگ، یکاتیرینبورگ، تیومن،  و یاراسلاو  و چند شهر دیگر روسیه  دیدن خواهند نمود .

این فستیوال از سال ۱۹۴۷ تا کنون هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

در هفتم فبروری سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفته شد تا این فستیوال در روسیه و در سال ۲۰۱۷ برگزار شود .

قبلن نیز  روسیه دو بار دیگر  در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۸۵ میزبان فستیوال جوانان و دانشجویان بوده است .
گفتنی است ۶۰ سال قبل اتحاد جماهیر شوروی عضو یت فستیوال جهانی جوانان و محصلین را بدست آورده بود .

قابل تذکر است که تا حال  این جشنواره دو بار  در روسیه برگزار شده است که این بار در سوچی برگزار میشود که شهر زیبا و تفریحی در ساحل بحیره سیاه میباشد.

این جشنواره از ۱۵ اکتبر تا ۲۱ اکتبر ادامه خواهد داشت.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۱۶ اکتوبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*