خانه / خبرها / دیدار اشرف غنی با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی
ملک سلمان پادشاه عربستان

دیدار اشرف غنی با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی

رییس جمهور کشور در دیدار با پادشاه عربستان سعودی گفته است که عربستان می تواند نقش موثری را در برقراری صلح میان دولت افغانستان و مخالفان مسلح که تمایل به صلح دارند، ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری شام امروز (دوشنبه اول جوزا) با نشرخبرنامه ای گفته است که محمد اشرف غنی رییس جمهور ظهر امروز با ملک سلمان بن عبدالعزیز در دیوان ملکی در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی، دیدار کرد.

در این دیدار که در آن ولیعهد، وزرای خارجه، مالیه و کار عربستان سعودی نیز حضور داشتند، هر دو جانب در رابطه به گسترش و تحکیم مناسبات میان افغانستان و عربستان سعودی در عرصه های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.

پادشاه عربستان سعودی از اشتراک رییس جمهور در نشست سران کشورهای اسلامی- عربی و امریکا تشکری کرد و به وی و هیات همراه اش خوش آمدید گفت.

در این دیدار رییس جمهور غنی گفت که برگزاری این نشست یک گام نیک بود و امیدواریم پیامدهای نشست مذکور بتواند فرصت های خوبی را در راستای تامین صلح و ثبات در منطقه و جهان فراهم سازد.

وی افزود که فیصله های این نشست در رابطه به قطع کمک های مالی که باعث تمویل تروریزم می گردد و همچنان عدم حمایت از دولت های حامی تروریزم، مهم است.

آقای غنی بیان داشت که عربستان سعودی می تواند نقش موثر را در برقراری صلح میان دولت افغانستان و مخالفین مسلح که تمایل به صلح دارند، ایفا کند.

در این دیدار روی مشکل صدور ویزه کار برای اتباع افغانستان در عربستان سعودی نیز صحبت شد و پادشاه عربستان سعودی به ولیعهد آن کشور هدایت داد تا در قسمت رفع ممنوعیت صدور ویزه کار برای اتباع افغانستان در عربستان سعودی، به زودترین فرصت ممکن اقدام کند.

به همین ترتیب هر دو جانب روی بسته پیشنهادی افغانستان که شامل همکاری ها در عرصه های اقتصادی، صحت، زراعت، انرژی برق و زیربنا ها می باشد، نیز صحبت کردند.

پادشاه عربستان سعودی گفت که افغانستان یک کشور مستقل و دوست دیرینه عربستان سعودی است و من دعا می کنم که مردم آن به صلح و ثبات دایمی نایل آیند.

خبرگزاری جمهور- کابل

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*