خانه / خبرها / امضای قرارداد ۱۱۰ میلیارد دالری ، آمریکا و عربستان
فروش سلاح به عربستان

امضای قرارداد ۱۱۰ میلیارد دالری ، آمریکا و عربستان

امریکا توافق ۱۱۰ میلیارد دالری فروش سلاح را با عربستان امضا کرد:

وزیر خارجۀ ایالات متحده امروز شنبه گفت که قرار داد ۱۰۰ میلیارد دالری فروش تسلیحات را با عربستان سعودی امضا کرده است.

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته است که هدف فروش این تسلیحات، مقابله در برابر نفوذ “بدخیم” ایران در منطقه میباشد.

تیلرسن گفت “این معامله در برابر نفوذ شنیع و تهدید های مربوط به ایران صورت گرفته است که چنین تهدید در همه اطراف مرز های عربستان سعودی موجود است.”

وزیر خارجۀ امریکا امروز شنبه در یک کنفرانس مشترک خبری با وزیر خارجۀ سعودی ، عادل الجبیر، به خبرنگاران در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گفت که توافق دفاعی که میان واشنگتن و ریاض صورت گرفته است موجب کمک به امنیت عربستان سعودی و تمام منطقۀ خلیج خواهد شد.

این معاملۀ فروش تسلیحات که فوراً پس از امضای توافق قابل اجرا میباشد، یکی از چندین توافقی است که میان دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، صورت گرفته است.

واشنگتن و ریاض در نظر دارند تا همکاری نظامی و اقتصادی میان این دو کشور بیشتر تقویت گردد. این توافقات شامل توافق دومی فروش تسلیحات نیز میگردد که تا ۱۰ سال آینده، ریاض به ارزش ۳۵۰ میلیارد دالر اسلحه را از واشنگتن خریداری میکند.

وزیر خارجۀ ایالات متحده همچنین گفته است که تمرکز سفر دونالد ترمپ در ریاض این است تا هر تهدید که از سوی ایران برای عربستانِ سعودی وجود دارد، رفع گردد.

تیلرسن گفت که رئیس جمهور ایالات متحده در ملاقات های عام و خصوصی با مقامات عربستانِ سعودی گفته است که میخواهد پیام قوی را به گفتۀ وی به “دشمن مشترک” دو کشور بدهد

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۲۲ می ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*