خانه / خانواده / زنان / صحرا کریمی رییس «افغان فلم» شد

صحرا کریمی رییس «افغان فلم» شد

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری اعلام کرده است که صحرا کریمی، بازیگر و فلم‌ساز سینمای کشور به عنوان رییس جدید شرکت «افغان‌فلم» گماشته شده است. نادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری در برگه توییترش نوشته است: «افغان‌فلم، قدیمی‌ترین شرکت دولتی فیلم‌سازی در افغانستان از طریق یک روند شفاف صاحب نخستین رییس زن شد. صحرا کریمی ‌فلم‌ساز شناخته شده افغانستان از هفته پیش رو مسوولیت این نهاد دولتی را به عهده خواهد گرفت.»

صحرا کریمی، نخستین زنی است که به عنوان رییس افغان فیلم گماشته شده است. او بازیگر و فلم‌ساز افغان است که در رشته کارگردانی فلم‌های هنری سند دکترا دارد. خانم کریمی ‌این سند را از دانشگاه فلم و تلویزیون کشور اسلواکی به دست آورده است. او ١٧ سال در ایران و ١٣ سال در اسلواکی زیسته است. پدرش از ارزگان و مادرش از بدخشان است.

فیلم‌های «زنان پشت فرمان راننده‌گی» «خاطرات روزانه دختری مهاجر» و «در جست‌وجوی خیال» به کارگردانی او جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند. خانم کریمی ‌از این پیش مسوولیت بخش ارتباطات حوزه مرکزی دفتر یونیسف را در افغانستان بر عهده داشت. شیرین دادخان، کارمند متقاعد شرکت افغان می‌گوید، خانم کریمی ‌حدود شش ماه پیش خودش را در این پست نامزد کرده بود.

با این حال، کاربران شبکه‌های اجتماعی از گماشته شدن او در این سمت جدید استقبال کرده و امیدوار اند تغییراتی در کارکرد شرکت افغان فلم رونما شود. از این میان حبیب‌شاه از کاربران شبکه‌های اجتماعی در برگه فیس‌بوکش نوشته است: «سخت انتظار داریم که افغان‌فلم و سینمای افغانستان معالجه شود.»

خانم کریمی‌ در حالی قرار است تا یک هفته دیگر ریاست افغان فلم را بر عهده بگیرد که شرکت افغان فلم که یک نهاد دولتی است در سال‌های گذشته فعالیت چندانی نداشته است. کارمندان این اداره دلیل کند بودن فعالیت این نهاد را کم‌توجهی دولت به هنر سینما و نداشتن بودجه کافی عنوان کرده‌اند.

شماری از آگاهان امور فیلم‌سازی و مخاطبان فیلم‌های افغانی از تولید این شرکت انتقاد دارند و می‌گویند که به دلیل مدیریت نادرست و عدم استخدام کادرهای مسلکی، قدیمی ترین شرکت فیلم‌سازی کشور در معرض نابودی قرار گرفته است.

کارمندان این اداره از این پیش گفته‌اند دست‌کم در چهار سال گذشته هیچ فیلم هنری توسط شرکت افغان فلم تولید نشده است. تا کنون ریاست این نهاد را عظیم کریمی بر عهده داشته است.

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*