خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / شرکت پنج هزار دختر در آزمون کانکور بدخشان

شرکت پنج هزار دختر در آزمون کانکور بدخشان

کابل/۳۰ثور/فرهنگستان
امتحان کانکور دانش‌آموزان روز(پنج‌شنبه، ۳۰ثور) در ولایت بدخشان آغاز شد. دانش‌آموزان ولایت بدخشان در پنج حوزه فیض‌آباد، بهارک، شغنان، درواز و خواهان امتحان خواهند داد.
امتحان کانکور در شهر فیض‌آباد با حضور هیات دولتی اخذ امتحان کانکور، مسوولان دانشگاه، دانش‌اموزان و رسانه‌ها در ساختمان دانشگاه بدخشان افتتاح و آغاز شد.
عبدالشکور داور، استاد دانشگاه پولیتخنیک و رییس هیأت اخذ امتحان کانکور ولایت بدخشان می‌گوید: «ده هزار و ۸۲۷ تن از شاگردان در پنج حوزه ولایت بدخشان امتحان می‌دهند که از این میان ۴۶ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند.»
او افزود که شش هزار و ۱۰۳ در شهر فیض‌آباد، یک هزار و ۷۹۴ تن در بهارک، ۳۰۹ در خواهان، ۷۸۸ تن در درواز و یک هزار و ۷۳۲ تن در شغنان امتحان می‌دهند که از این میان چهار و ۷۵۹ تن‌شان را دختران و شش هزار و ۶۸ تن آنان را پسران تشکیل می‌دهند.
آقای داور گفت که امتحان به صورت شفاف گرفته خواهد شد.
گفتنی است که به دلیل کوهستانی بودن ولایت بدخشان، گرفتن امتحان کانکور در یک محل ناممکن است، از این رو نهاد مسوول آن را به حوزه‌های متعددی تقسیم کرده است.
افزون بر این، بدخشان تنها ولایتی است که دختران در زمان حاکمیت طالبان به درس‌های‌شان ادامه دادند و زنان به ‌آموزگاری و سایر مشاغل رسمی مشغول کار بودند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*