خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / شرکت بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در آزمون کانکور

شرکت بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در آزمون کانکور

کابل/۵ثور/فرهنگستان
اداره‌ی ملی امتحانات می‌گوید که روند بیومتریک داووطلبان آزمون سراسری کانکور در ۲۵ ولایت عملا جریان دارد و آزمون کانکور در این ولایات از هشتم ثور آغاز و در دهم ثور به پایان می‌رسد.
دوست‌محمد فیضی، سخن‌گوی اداره‌ی ملی امتحانات گفت که برنامه‌ی برگزاری آزمون سراسری کانکور در سه مرحله تنظیم شده است.
به اساس برنامه‌ی اداره‌ی ملی امتحانات، آزمون کانکور در ولایت‌های سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، قندهار، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشیر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار و بغلان در مرحله‌ی اول گرفته می‌شود.
همچنان مرحله‌ی دوم آزمون کانکور در ولایت‌های فاریاب، قندوز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و پنج حوزه‌ی ولایت بدخشان به تاریخ ۳۰ و ۳۱ ثور برگزار خواهد شد.
سخن‌گوی اداره‌ی ملی امتحانات کانکور افزود که مرحله‌ی سوم آزمون کانکور در کابل برگزار می‌شود. طبق برنامه، زمان امتحان کانکور در شهر کابل تاریخ ۱۴ جوزا و در ولسوالی‌های ولایت کابل تاریخ ۱۵ جوزا تعیین شده است.
با این حال، آقای فیضی می‌گوید که امسال به‌صورت تخمینی بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار داووطلب در آزمون کانکور در سراسر کشور شرکت خواهند کرد.
او افزود که براساس فیصله‌ی وزارت تحصیلات عالی، برای فارغان صنف‌های دوازدهم سه چانس شرکت در آزمون کانکور داده شده و ممکن است تعداد داووطلبان این آزمون امسال افزایش یابد.
پیش از این فارغان صنف‌های دوازدهم دو چانس شرکت در آزمون کانکور را داشتند.
سخن‌گوی اداره‌ی ملی امتحانات تأکید کرد که تمامی کسانی که در سال‌های گذشته دو بار در آزمون کانکور ناکام و یا بی‌نتیجه مانده‌اند، حق شرکت در آزمون کانکور را دارند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*