خانه / خانواده / زنان / زنان معترض: سرنوشت بانوان ناپدید شده روشن شود

زنان معترض: سرنوشت بانوان ناپدید شده روشن شود

کابل/۱۴دلو/فرهنگستان
اعضای جنبش زنان معترض در کابل می‌گویند که مرسل عیار یکی از اعضای این جنبش شب (چهارشنبه، ۱۳دلو) از سوی طالبان از خانه‌اش بازداشت و به جای ناروشنی انتقال یافته است.
همکاران این بانوی معترض از جامعه جهانی می‌خواهند که برای روشن شدن سرنوشت زنان ناپدید شده، بالای طالبان فشار بیاورند.
شمایل توانا، فعال حقوق زن گفت: «دیروز مرسل را ده تن از نظامیان طالب پشت دروازه شان آمده و او را به شکل خشونت بار با خود شان بردند.»
در همین حال، مدافعان حقوق زنان در کشور از طالبان می‌خواهند که باید سرنوشت مرسل و دو بانوی ناپدید شده دیگر را هرچه زودتر مشخص و آنان را از بند رها کنند. مونسه مبارز، عضو جنبش زنان معترض، گفت: «اگر این بازداشت‌ها از آدرس امارت اسلامی صورت بگیرد و یا از کدام آدرس دیگر، در هردو حالت طالبان مسوول این بازداشت‌ها می‌باشد.»
مرسل عیار برای دادخواهی از حقوق زنان در روز های پسین بار ها در جمع اعتراض کننده‌گان دیده شده است. او در حالی ناپدید می‌شود که بیش از پانزده روز از ناپدید شدن تمنا پریانی و پروانه ابراهیم خیل دو بانوی معترض در کابل می‌گذرد، اما مسوولان طالبان از این موضوع ابراز بی خبری می‌کند.
سازمان‌های جهانی به شمول سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از اوضاع حقوق بشری زنان، از طالبان خواهان بررسی موضوع ناپدید شدن دختران معترض در کشور شده و تاکید کرده اند که حکومت تازه برای به رسمیت شناخته شدن حقوق زنان را حرمت بدارد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*