خانه / خانواده / زنان / زنان معترض در کابل: به ازدواج‌‌های اجباری و تجاوزات جنسی طالبان توقف داده شود

زنان معترض در کابل: به ازدواج‌‌های اجباری و تجاوزات جنسی طالبان توقف داده شود

کابل/۱۷سنبله/فرهنگستان
گروه‌های زنان معترض در کابل در یک گردهمایی خواستار توقف خشونت علیه زنان در افغانستان شدند.
زنان معترض امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ سنبله) با نشر قطع‌نامه‌ای افراد طالبان را متهم ازدواج‌های اجباری با زنان و تجاوزات جنسی متهم کرده وگفته‌اند که به‌ این کار باید پایان داده شود.
ائتلافی از جنبش های زنان می‌گویند که در روزهای اخیر آنان شاهد فشاشدن رسوایی یکی از مقامات طالبان ‌بودند که با سوء استفاده از قدرت دختری به نام «الهه» را وادار به ازدواج اجباری کرده است.
زنان معترض معتقدند که رفتار «زن‌ستیزانه و نگاه برتر بینانه‌ی طالبان» محدود نیست و هر روز انواع و اقسام بدرفتاری، تعرض، تجاوز و تبعیض علیه زنان صورت می‌گیرد.
آنان از جامعه جهانی و سازمان‌‌های مدافع حقوق بشر خواسته‌اند که به ازدواج‌های اجباری، تجاوزات جنسی و تعرض جنسی روحی و جسمی از سوی افراد طالبان پایان دهند.
زنان معترض گفته که افراد طالبان به ظلم‌ها و تجاوزات خود «رنگ و بوی دینی و مذهبی» می‌دهند و از دین و مذهب به شکل ابزاری برای رسیدن به اهداف «غریزی و شوم» خود استفاده می‌کنند. آنان تأکید کردند که این روند باید زودتر متوقف شود.
در قطع‌نامه زنان معترض آمده است که افراد رده اول طالبان بر زیردستان‌شان حاکمیت ندارند و برخی از اعضای طالبان ازدواج‌‌ها و تجاوزات را با انگیزه‌های شخصی بر مخالفین و رقبای‌شان اعمال می‌کنند.
به گفته‌ی زنان معترض، بسیاری از این موارد «جرمی» به دلیل ملاحظات عرفی و سنت حاکم زنان در افغانستان افشا نمی‌شود.
زنان معترض می‌گویند در ادامه گفته که سانسور اخبار و وقایع در نبود خبرنگاران بی‌طرف و آزاد به یک چالش بزرگ در افغانستان بدل شده است.
به باور آنان بیشتر تجاوزات و اعمال غیرقانونی افراد طالبان در نبود رسانه‌های آزاد، انعکاس نمی‌یابد. زنان معترض از سازمان‌ها و کشورهای حامی دموکراسی خواسته که به موضوع آزادی بیان و عقیده توجه جدی داشته باشند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*