خانه / خانواده / زنان / زنان سازمان ملل: زنان در شرایط کنونی مرگ را بر زندگی ترجیح می‌دهند

زنان سازمان ملل: زنان در شرایط کنونی مرگ را بر زندگی ترجیح می‌دهند

کابل/۲۵اسد/فرهنگستان
نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت‌بخشیدن به زنان موسوم به زنان سازمان ملل می‌گوید که طالبان محیطی را ایجاد کرده‌اند که در آن برخی از زنان و دختران افغان مرگ را بر زندگی ترجیح می‌دهند.
این نهاد در گزارش خود به‌مناسبت یک‌سالگی حکومت طالبان گفته است که زنان و دختران افغانستان در شرایط کنونی هیچ امیدی ندارند.
زنان سازمان ملل گفته که تجزیه‌وتحلیل نشان داده است که طالبان به‌طور اساسی موضع گذشته‌ی خود را در مورد حقوق زنان تغییر نداده‌اند.
این نهاد افزوده است که زنان در افغانستان به‌طور سیستماتیک از زندگی عمومی و سیاسی کنار گذاشته شده و دسترسی آنان به آموزش، کمک‌های بشردوستانه، اشتغال، عدالت و خدمات بهداشتی محدود شده است.
زنان سازمان ملل تصریح کرده است که زندگی و آینده زنان و دختران محدود به خانه است.
در گزارش این نهاد آمده است که علی‌رغم تضمین‌های ارائه‌شده توسط طالبان مبنی بر حمایت از حقوق، در ۱۲ ماه گذشته، پیشرفت سال‌های گذشته در زمینه حقوق زنان و برابری جنسیتی معکوس شده است.
در گزارش زنان سازمان ملل آمده است: «مقامات دفاکتو محیطی را ایجاد کرده‌اند که در آن برخی از زنان و دختران افغان مرگ را بر زندگی در شرایط کنونی ترجیح می‌دهند که امید چندانی در آن وجود ندارد.»
طالبان پس از دست یافتن به قدرت محدودیت‌های گسترده علیه زنان وضع کرده‌اند. این گروه دختران بالاتر از صنف ششم را از آموزش محروم کرده و به زنان اجازه‌ کار در اکثریت ادارات دولتی را نداده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*