خانه / خبرها / روسیه رهبران امریکا و کوریای شمالی را به آرامش دعوت کرد

روسیه رهبران امریکا و کوریای شمالی را به آرامش دعوت کرد

روسیه رهبران امریکا و کوریای شمالی را به آرامش دعوت کرد

در جنگ فزاینده لفظی میان رهبران دو قدرت اتومی که همدیگر را «بیمار روانی» خطاب می‌کنند، وزیر خارجه روسیه هردو طرف را به آرامش فراخواند. سرگیی لاوروف حتا از کلمه «کودکستان» کار گرفت.
سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، با درنظرداشت تهدیدها و اهانت‌های فزاینده میان دونالد ترمپ رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، هردو جانب را به خویشتن‌داری فراخواند.
لاوروف در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک گفت: «ما باید این دو فرد احساساتی را آرام بسازیم.» وزیر خارجه روسیه افزود که حملات متقابل لفظی این دو سیاست‌مدار «غیرقابل قبول» است. این دیپلومات کاخ کرملین رفتار ترمپ و کیم را شبیه یک «نزاع در کودکستان» خواند.
به گزارش دویچه‌وله، لاوروف هم تهدیدهای جنگی ترمپ و هم سیاست ماجراجویانه پیونگ یانگ را مورد انتقاد قرار داد. او در سخنرانی خود در اجلاس عمومی سازمان ملل هشدار داد که «هیستری نظامی یا احساسات غیرقابل کنترول، نه تنها به بن بست می‌رود، بلکه فاجعه‌بار نیز می‌شود.»
لاوروف در نیویارک بار دیگر از پیشنهاد روسیه و چین پشتیبانی کرد که به اساس آن کوریای شمالی باید از آزمایش‌های تسلیحاتی خود دست بردارد و ایالات متحده امریکا و کوریای جنوبی مانور‌های نظامی خود را متوقف بسازند و در عوض پشت میز مذاکره بنشینند. به قول وی یک کشور بی‌طرف اروپایی می‌تواند در این مذاکرات میانجی‌گری کند.
ترمپ روز سه شنبه در سخنرانی‌اش در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک، کوریای شمالی را به «نابودی کامل» تهدید کرد. او با اشاره به آزمایش موشکی از سوی حکومت کیم گفت: «این مرد راکتی یک ماموریت انتحاری را برای خود و رژیم خود انجام می‌دهد.»
کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی این تهدید ترمپ را ناشنیده نگذاشته و بی‌درنگ واکنش نشان‌داد. کیم گفت: «این امریکایی پیر با اختلال روانی را با آتش مهار می‌سازم.» ری یونگ هو، وزیر خارجه کوریای شمالی، در پاسخ به این سوال که کیم چه اقدامی علیه ایالات متحده روی دست دارد، گفت: «به طور مشخص نمی‌دانم که رییس دولت ما چه اقدامی را درنظر دارد، اما کوریای شمالی می‌تواند یک بمب هایدروجنی را در اقیانوس آرام آزمایش کند.»

یکشنبه ۲ میزان ۱۳۹۶

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*