خانه / ورزش / فوتبال / دیدار پایانی رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا

دیدار پایانی رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا

کابل/۲۵جوزا/فرهنگستان
دیدار  پایانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امشب (سه شنبه،۲۵جوزا) میان تیم‌های فوتبال افغانستان و هند به میزبانی ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار شد.
تیم ملی افغانستان در این دیدار نمایش همیشگی را نداشتند و فشار زیادی را دربرابر هند متحمل شدند.
نیمه نخست این دیدار که با مصدومیت کپیتان فرشاد نور برای تیم ملی فوتبال افغانستان به همراه بود، با نتیجه تساوی بدون گول به فرجام رسید و دو تیم نتوانستند دروازه‌ همدیگر را باز کنند.
در نیمه دوم، شیران خراسان بازی بهتری به نمایش گذاشتند اما روی اشتباه اویس عزیزی دروازه بان تیم ملی، در دقیقه ۷۵ هند به گول رسید و با نتیجه ۰-۱ پیش افتاد تا کار شاگردان انوش دشوار شود.
پس از دریافت این گول، دستگیر دست به تعویض زد و حسین زمانی ستاره جوانش را که همه منتظر درخشش او بودند، به زمین فرستاد.
این بازیکن که در دو دیدار قبلی به میدان نرفته بود، در نخستین حضور رسمی‌اش برای افغانستان درخشش بسیار خوبی داشت و موفق شد در دقیقه ۸۲ با یک گول تماشایی بازی را مساوی کند و مانع شکست تیمش شود.
در ادامه توپ دیگری از خط درواز‎ه‌ها عبور نکرد و تیم ملی افغانستان در برابر هند با نتیجه ۱-۱ متوقف شدند.
با این نتیجه افغانستان در گروه E، رقابت‌ها ۶ امتیازی شد و با ۱ امتیاز کمتر نسبت به هند، در رده چهارم گروه ایستاد تا بخت صعود مستقیم به دور سوم راه‌یابی به جام ملت‌های آسیا را از دست دهد و چشم انتظار پلی آف این رقابت‌ها باشد.
قابل یادآوری است که در دیدار امشب میان تیم های هانکانگ و بحرین اگر تیم بحرین به پیروزی برسد تیم ملی افغانستان به گونه مستقیم راهی مرحله بعدی این رقابت خواهد شد.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*