خانه / خبرها / دیدار و امضای سند تاریخی توسط دونالد ترمپ و کیم جونگ اون در سنگاپور

دیدار و امضای سند تاریخی توسط دونالد ترمپ و کیم جونگ اون در سنگاپور

دیدار تاریخی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی !

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، در سنگاپور دیدار کرد.
دو رهبر بعد از مصافحه برای چند لحظه در مقابل کمره رسانه ها قرار گرفتند، و بعد غرض مذاکرات در عقب در های بسته، در حالیکه به غیر از دو ترجمان کس دیگری در اتاق قرار نداشت با هم صحبت کردند.
مقام‌های کاخ سفید گفته اند که گفتگوهای دو رهبر پشت درهای بسته، ۴۵ دقیقه دوام کرد.
​رئیس جمهور ترمپ با ابراز امیدواری از نتایج این دیدار گفت که هیچ شکی ندارد که روابط عالی با هم خواهند داشت.
رئیس جمهور ترمپ، گفت: “من احساسی خوب دارم، ما بحث‌هایی زیاد خواهیم داشت و فکر میکنم که مؤفق خواهیم شد. این برایم افتخار است و بدون شک ما روابط خوبی خواهیم داشت”.
رئیس جمهور کیم در مقابل از طریق ترجمان گفت که رسیدن به این مقطع آسان نبود. او گفت تعصبات و شیوه های قدیمی به عنوان مانعی در مسیر راه آن ها قرار داشت، اما بر تمام این موانع غالب شده و در اینجا حال قرار داریم.
رئیس جمهور ترمپ قبل از این دیدار گفته بود که در نخستین دقیقۀ این دیدار خواهد دانست که آیا یک توافق با رهبر کوریای شمالی امکان پذیر است یاخیر؟
​در همین حال، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده، روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که هدف نهایی این دیدار، خلع سلاح هسته ای کامل و برگشت ناپذیر شبه جزیره کوریا می‌باشد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون، رئیس جمهور کوریای شمالی در پایان دیدارشان سندی را امضا کردند که رئیس جمهور ترمپ، آنرا سند همه جانبه خواند.
در این سند که امروزسه شنبه ۱۲ جون میان دو رهبر در سنگاپور امضا شد، رهبر کوریای شمالی به “تعهد محکم و خلل ناپذیرش را برای عاری سازی کامل شبه جزیرۀ کوریا از وجود اسلحۀ هسته‌ای تصریح کرد” و رئیس جمهور ترمپ “به فراهم آوری تضمین امنیتی” به پیونگ یانگ تعهد کرد.
این سند همچنان از هر دو کشور میخواهد تا به گونۀ مشترک به آوردن صلح پایدار در شبه جزیرۀ کوریا تلاش کنند. ایجاد روابط جدید ایالات متحده – کوریای شمالی و کشف بقایای زندانیان جنگی و سربازان امریکایی که در جنگ کوریا کشته یا ناپدید شده اند، از دیگر تعهدات دو رهبر است. دو طرف همچنان وعده سپرده اند تا مذاکرات شان را ادامه دهند.
رئیس جمهور ایالات متحده پس از دیدار با رهبر کوریای شمالی، در رابطه به غیراتمی‌شدن جزیرۀ کوریا اظهار خوشبینی کرد. او گفت “ما میخواهیم که به یک مشکل بزرگ و خطرناک جهانی رسیدگی کنیم”.
رئیس جمهور ترمپ گفت که در گفتگو با کوریای شمال برخلاف توقع هرکس، پیشرفت شده است. او گفت “ما با یکدیگر وقت بسیار خوب و روابط بسیار خوب داشتیم”.
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، دیدار و گفتگو با رئیس جمهور ایالات متحده را زمان تاریخی خواند و گفت که سران دو کشور تصمیم گرفتند که گذشته را پشت سر بگذارند.
آقای کیم گفت “ما یک نشست تاریخی داشتیم و تصمیم گرفتم که زمان گذشته را پشت سر بگذاریم و به امضای سند تاریخی نزدیک شده ایم، جهان با یک تغییر بزرگ خواهد بود، من میخواهم که به دلیل انجام این ملاقات از رئیس جمهور ترمپ، سپاسگزاری کنم، بسیاز زیاد تشکر”

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان 

۱۲ جون ۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*