خانه / خبرها / دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

ترمپ نخستین سخنرانی اش را به صفت رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی ملل متحد ایراد کرد:

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طالبان را گروه دهشت افگن خطاب کرد و آن گروه را در ردیف حزب الله و القاعده قرار داد.
رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که امریکا و متحدانش به شکست دادن و امحای “دهشت افگنان شریر” از جهان به ویژه در شرق میانه مصمم است.
ترمپ استراتیژی جدیدش برای افغانستان را به عنوان مثال یاد کرد و گفت “از این پس درازا و فحوای ماموریت نظامیان امریکایی را منافع و علایق امریکا تعیین خواهد کرد، نه محک و جدول زمانی که از سوی سیاستمداران تعیین می‌شود”.
استراتیژی جدید ایالات متحده برای جنوب آسیا بر مبارزۀ بی امان بر ضد گروه‌های دهشت افگن تاکید داشته و پاکستان را به خاطر اقدام جدی، عملی و بدون تفکیک بر ضد گروه‌های دهشت افگن مستقر در آن کشور زیر فشار قرار داده است.
رئیس جمهور ترمپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت “زمان آن است تا دولت‌هایی که به گروه‌های دهشت افگن حمایت مالی و پناهگاه امن فراهم می‌کنند،برملا شوند و حسابده قرار گیرند”.
رئیس جمهوری ترمپ، حکومت ایران را از رهگذر اقتصادی فرسوده و فاسد خواند و گفت که رهبران این حکومت خشونت را صادر کرد. او گفت که جهان به “رژیم قاتل” ایران اجازه داده نمی تواند که با ساختن میزایل‌های خطرناک، به فعالیت‌های بی ثبات کننده ادامه دهد.
با انتقاد مجدد از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهان، دونالد ترمپ گفت که اگر ایران زیر پوشش این توافق به برنامۀ هسته‌ای خود ادامه دهد، پس رهبران جهان به آن اجازه نخواهد داد.
دونالد ترمپ همچنان خطاب به رهبران جهان، تهدید کوریای شمالی را برجسته ساخت و گفت که اگر ایالات متحده به دفاع از خود و متحدانش بر ضد پرخاشگری پیونگ یانگ مجبور ساخته شود، انتخاب دیگری نخواهد داشت جز اینکه کوریای شمالی را کاملاً از بین ببرد.
دونالد ترمپ حکومت کوریای شمالی را “رژیم هرزه” خواند و کشورهای جهان را به منزوی ساختن آن کشور ترغیب کرد، تا زمانیکه به گفتۀ وی پیونگ یانگ سلوک خصمانۀ خود را ترک کند.
رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا حکومت به رهبری بشار الاسد رئیس جمهور سوریه را “رژیم جنایتکار” عنوان کرد و خواستار راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه شد تا به گفتۀ وی به حقوق مردم آن کشور ارج و احترام گذاشته شود.
بخشی دیگر از سخنان آقای ترمپ به ایجاد اصلاحات در ملل متحد تاکید داشت. او گفت که نقض حقوق بشر از سوی شماری از حکومت‌ها در جهان، شرم بر جبین ملل متحد است.
رئیس جمهور دونالد ترمپ پیش از این سازمان ملل متحد را ادارۀ ناکارا و تفرجگاه رهبران جهان برای گپ زدن و خوش گذارانی عنوان کرده بود.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۲۰ سپتمبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*