خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / دشواری های آموزش در ولسوالی خاک جبار ولایت کابل

دشواری های آموزش در ولسوالی خاک جبار ولایت کابل

کابل/۳۰عقرب/فرهنگستان
شماری از دانش‌آموزان در ولسوالی خاک جبار ولایت کابل از نبود ساختمان و کم‌بود آموزگار شکایت می‌کنند.
به گفته‌ی دانش‌آموزان، آنان پیش از این در دکان‌های کرایی آموزش می‌دیدند و اکنون به علت سردی هوا در فضای باز سرگرم آموزش هستند.
حسیب، دانش‌آموز، گفت: «آموزگار نداریم و باید این ساختمان را برای ما بسازند ما و آموزگاران ما زیر آفتاب می‌نشستیم و زمانی که باران می‌شود دو نمره جای داریم ما می‌خواهیم که آن را برای ما تعمیر بسازند.»
محمد، یک دانش‌آموز دیگر، گفت: «آن دکان‌ها خیلی سرد بود ما حالا روی زمین درس می‌خوانیم یک تعمیر زیبا برای مکتب خود می‌خواهیم چون در هوای سرد درس خوانده نمی‌شود و همه مریض می‌شود.»
شماری دیگر از دانش‌آموزان می‌گویند که اشتیاق شان به آموزش سبب می‌شود تا با امکانات اندک در فضای باز و سرد به  آموزش ادامه دهند.
محمد ابراهیم، دانش‌آموز، گفت: «می‌خواهیم که در آینده خدمت کنیم اینجا ما جایی برای نشستن نداریم و در زمین که نشسته‌ایم این یک نمره خالی است.»
آموزگاران این مکتب می‌گویند که تا کنون وزارت معارف بر تامین نیازهای بنیادی دانش‌آموزان به شمول ساختن ساختمان، توجه نکرده است.
فیصل، آموزگار، گفت: «بالای موسسه‌ها اعتبار نیست اگر در آینده‌ها این قرارداد را لغو کند باز این مکتب بی‌سرنوشت خواهد ماند و به دو تن استادها خواهند بودند.»
او می‌گوید: «ما خو در اینجا تقریبا چهارده شعبه داریم و ۵۳۸ شاگرد داریم که از آن جمله ۳۰۲ تن آن اناث و ۲۲۶ تن آنان ذکور می‌باشند.»
پیش از رسیدن فصل سرما، این دانش‌آموزان در دکان‌های کرایی آموزش می‌دیدند و کرایه دکان‌ها نیز به دوش دانش‌آموزان بود.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*