خانه / خبرها / دانشگاه‌های افغانستان سر از فردا باز می‌شوند

دانشگاه‌های افغانستان سر از فردا باز می‌شوند

دانشگاه‌های افغانستان سر از فردا باز می‌شوند

کابل/۱۴اسد/فرهنگستان
صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که طرح وزارت تحصیلات عالی برای آغاز درس‌های حضوری در دانشگاه‌ها، از سوی کابینه تأیید شده است.

آقای صدیقی که روز (سه‌شنبه، ۱۴اسد)، در یک نشست خبری سخن می‌زد، گفت که قرار است دانشگاه‌ها، سر از فردا (چهارشنبه،۱۵اسد) باز شده و درس‌های حضوری، با رعایت دستورات صحی، آغاز شود.
وی افزود که طرح وزارت معارف برای آغاز درس‌های حضوری در مکاتب، از سوی کابینه مورد تأیید قرار نگرفته و به این وزارت، هدایت داده شده تا طرح دیگری را برای بازگشایی مکاتب ارائه کند.
این در حالی است که چندی پیش، کابینه‌ی افغانستان فیصله کرده بود تا مکاتب و دانشگاه‌ها، در پانزدهم اسد سال جاری، مشروط به عدم گسترش ویروس کرونا، باز شده و درس‌های حضوری شان را آغاز کنند.
کابینه‌ی افغانستان، در حالی طرح بازگشایی مکاتب را رد کرده که پیش از این، اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت، تأکید کرده بود که آغاز درس‌های حضوری برای صنف‌های ابتدائیه‌ی خطرناک است و زمینه‌ی انتشار ویروس کرونا را فراهم خواهد کرد.
آقای سمسور، روز سه‌شنبه (۱۴ اسد)، در یک نشست خبری گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم که مکاتب و دانشگاه‌ها به گونه‌ی تدریجی و در ابتدا، صنف‌های بالا باز شوند. آغاز درس‌های حضوری در صنف‌های ابتدایی، خطر دارد و زمینه‌ی انتشار ویروس را فراهم می‌سازد. در سال جاری شاید آماده نباشیم تا صنف‌های ابتدایی را باز کنیم؛ زیرا اطفال نمی‌توانند از ماسک استفاده کرده و یا فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند.»

این در حالی‌است که فعالیت نهادهای آموزشی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از آغاز سال جاری تاکنون متوقف شده بود.

خبرنگارفرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*