خانه / خبرها / خواست های طالبان در نشست مسکو

خواست های طالبان در نشست مسکو


طالبان خواست‌های این گروه را برای صلح در افغانستان ، در نشست مسکو اعلام کرد !

رئیس هئیت طالبان در نشست مسکو اظهار داشت: طالبان در پی انحصار قدرت نیست، اما خواهان تأسیس نظام اسلامی در افغانستان است.
شیر عباس استانکزی، رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان و رئیس هئیت اعزامی این گروه، که برای شرکت در نشست صلح مسکو به روسیه سفر کرده است، در اولین روز از این نشست، آزادی زندانیان طالبان، تعیین مکان معین برای دفتر طالبان، توقف تبلیغات علیه این گروه، منع کشت مواد مخدر و کاهش تلفات نظامی در جریان عملیات‌های مختلف را از جمله خواسته‌های این گروه برای صلح عنوان کرد.
استانکزی با بیان اینکه طالبان در پی انحصار قدرت نیست،‌ گفت: ما خواهان تأسیس نظام اسلامی در افغانستان هستیم، افغانستان اشغال شده و این جنگ بر امارت اسلامی تحمیل شده است.
وی ادامه داد: برای پیگیری گفتگوهای صلح باید اعضای طالبان از لیست سیاه آمریکا خارج شوند و سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی باید اجرای توافقنامه احتمالی صلح را تضمین کنند.
استانکزی در مورد قانون اساسی افغانستان نیز گفت: قانون اساسی یکی از اصول مهم افغانستان است اما این قانون اساسی یکی از چالش‌های دیگر فراروی مسیر صلح افغانستان که ساخته غرب است، میباشد.
وی تصریح کرد: طالبان خواهان پایان کشت خشخاش و دیگر مواد مخدر در افغانستان است و اجازه نمیدهد خاک افغانستان به مکانی برای حمله به کشورهای دیگر تبدیل شود.
رئیس هیئت اعزامی طالبان به نشست مسکو در پایان گفت: در این شکی نیست که حقوق زنان در افغانستان متاثر از غرب است اما طالبان تمام حقوق زنان را در قالب ارزش‌های اسلامی و افغانی قبول دارد.

میر احمد ” خواجه “

فرهنگستان

۰۵٫۰۲٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*