خانه / خبرها / خروج سربازان امریکایی از افغانستان زیر بررسی است !

خروج سربازان امریکایی از افغانستان زیر بررسی است !

خروج سربازان امریکایی از افغانستان زیر بررسی است !

معاون رییس جمهور امریکا گفته است که دونالد ترمپ، در حال بررسی موضوع خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است.

رئیس جمهور امریکا، به روز چهار شنبه ۲ جنوری در نشست کابینه گفت که کشورهای منطقه به شمول روسیه و پاکستان باید برای مهار تهدید دهشت افگنی از افغانستان، وارد عمل شوند.
پیش از این گزارش‌های به نشر رسیده بود که حاکی از تصمیم دونالد ترمپ برای کاهش سربازان امریکایی در افغانستان بود.
اما مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، در جریان یک گفتگوی اختصاصی با “fox news” گفته است که طرح کاهش سربازان امریکایی از افغانستان تاکنون قطعی نیست و “بررسی‌ها در این باره ادامه دارد”.
پنس تاکید کرد: “ما در حال تصمیم گیری هستیم که بهترین گزینه ها کدام ها اند: خروج امریکا یا حفط منافع امریکا در منطقه با درنظرداشت این که ما مطمین شویم که گروه های هراس افگن یکبار دیگر نتوانند سر شان را بالا کنند. رئیس‌جمهور در جستجوی راهی است که نیروهایش را از سوریه و افغانستان با در نظرداشت نیاز این دو کشور ازین دو کشور خارج کند”.
مایک پنس افزود که راهبرد جنگی امریکا در افغانستان تغییر نکرده و جنگ در برابر گروه داعش و شبکه القاعده ادامه خواهد یافت.
معاون رئیس جمهور امریکا تاکید کرد که بر بنیاد راهبرد نظامی امریکا، فشارهای نظامی بر طالبان از سوی کشورش ادامه خواهد یافت، تا این گروه به گفتگو حاضر شود.
پس از نشر گزارش‌ها مبنی بر بیرون شدن بخشی از نیروهای امریکایی از افغانستان، ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که بیرون شدن نیروهای امریکایی، “هیچ تاثیری” بر وضعیت امنیتی نخواهد داشت.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۰۴٫۰۱٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*