خانه / خبرها / جلسه سران ناتو در مورد ادامه کمک های نظامی به افغانستان

جلسه سران ناتو در مورد ادامه کمک های نظامی به افغانستان

ناتو تصمیم گرفت تا کمکهای مالی خود را به  نظامیان افغانستان تا سال ۲۰۲۴ ادامه دهد !

سران ناتو پس از پایان نشست دو روزه‌شان در بروکسل تصمیم گرفتند تا کمکهای مالی‌ شان به نیروهای امنیتی افغانستان، تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.
منشی عمومی ناتو در پایان نشست دو روزه سران ناتو در بروکسل، پایتخت بلجیم، گفت که سران ناتو متعهد شده‌اند تا از آدرس این پیمان، تا سال ۲۰۲۴، سالانه یک میلیارد دالر به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کنند.
ینس استولتنبرگ گفت: “ما به نیروهای امنیتی افغانستان در زمینه‌های مختلف کمک فراهم میکنیم؛ در زمینه‌ی آموزش های نظامی، تقویت نیروهای هوایی این کشور و مبارزه در برابر هراس‌افگنان و طالبان. در بخش مالی سطح کنونی کمک‌ها به نیروهای امنیتی افغانستان از جانب متحدان و اعضای ناتو به جز امریکا، در حدود یک میلیارد دالر است و میزان این کمک، سال به سال افزایش مییابد. این رقمی است که سالانه به نیروهای امنیتی افغانستان تعهد شده است”.
سران ناتو درنشست امروزشان همچنین از روند صلح به رهبری حکومت افغانستان، اعلام پشتیبانی کردند و از تلاش‌های رییس جمهور غنی برای صلح، ستایش کردند.
ینس استولتنبرگ در نشست خبری افزود: “ما همکار خوبی برای امریکا در جنگ افغانستان خواهیم بود. با وجود هزینه‌های زیادی که ما در سال‌های گذشته در افغانستان متحمل شده ایم، اما شانه به شانه با امریکا در افغانستان خواهیم بود و دربرابر هراس‌ افگنی و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان مبارزه خواهیم کرد، ما از تلاش‌های رییس‌ جمهور غنی برای صلح نیز پشتیبانی میکنیم و برای تامین صلح در افغانستان به حمایت از دولت افغانستان ادامه میدهیم”.
همزمان دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در نشست خبری امروز پنجشنبه در بروکسل از پیشرفت‌ها در جنگ افغانستان سخن گفت و از کارکردهای ناتو در این جنگ ستایش کرد.
رییس جمهور امریکا در نشست خبری گفت: جنگ در افغانستان از دیر زمان به این سو ادامه دارد، اما پیشرفت‌هایی نیز در این کشور وجود داشته است. من در مورد وضعیت جاری در افغانستان در پایان این نشست با رییس جمهور غنی دیدار خواهم کرد”

میر احمد ” خواجه “

۱۴٫۰۷٫۲۰۱۸

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*