خانه / خبرها / توافق سناتورهای امریکا برای تحریم‌های تازه علیه روسیه

توافق سناتورهای امریکا برای تحریم‌های تازه علیه روسیه

سناتورهای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، در مورد اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه به توافق رسیدند. تحریم‌های تازه قرار است به طرح جداگانه‌ای که در مورد تحریم‌های ایران در کنگره امریکا به بحث گذاشته شده، افزوده شود.
پیش از این سناتور دموکرات، بن کاردین، گفته بود قانون‌گذاران در سنا، احتمالا تا عصر دوشنبه، بر سر تحریم‌ها به توافق می‌رسند.
در نهایت نیز شامگاه دوشنبه ۲۲ جوزا، به‌وقت امریکا، نماینده‌گان ارشد دو کمیته امور بانکی و روابط خارجی اعلام کردند که توافق حاصل شده ‌است و بر پایه آن در صورتی‌که رییس‌جمهوری ایالات متحده قصد کاهش یا پایان دادن به تحریم‌های فعلی را داشته باشد، باید به کنگره مراجعه کند.
بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحریم‌های اخیر، موارد تازه‌ای را نیز در بر می‌گیرد که علیه چهره‌هایی‌ است که در «نقض حقوق بشر» در روسیه و یا ارسال جنگ‌افزار برای حکومت بشار اسد، دست دارند.
شبکه خبری ان‌بی‌سی می‌گوید افزایش تحریم‌های فعلی، از جمله علیه برخی پروژه‌های انرژی و تامین مالی در برخی از بخش‌های اصلی یا صدور مجوز برای اجرای تحریم‌هایی علیه برخی بخش‌های کلیدی اقتصادی روسیه، از جمله معادن، بخش فلزات، کشتی‌رانی و راه آهن از جمله تحریم‌های تازه به‌شمار می‌روند.
طرح تازه که از سوی سناتور بن کاردین و سناتور جان مک‌کین، از حزب جمهوری‌خواه، ارایه شده، خواستار تحریم‌ روسیه به خاطر «دخالت در انتخابات امریکا» و نیز نقشی که مسکو در بحران‌های موجود در اوکراین و سوریه دارد، شده است.
روسیه دخالت در انتخابات امریکا و نیز دخالت در امور داخلی اوکراین را رد کرده‌ است. این کشور شبه‌جزیر کریمه اوکراین را به خاک خود ملحق کرده که این خود با مخالفت سازمان ملل روبه‌رو است. مسکو می‌گوید در سوریه، به‌درخواست دولت فعلی و صاحب نماینده در سازمان ملل، و برای مقابله با گروه‌های تروریستی، وارد عمل شده‌ است.
دولت روسیه هنوز به تصویب طرح تازه واکنشی نشان نداده‌ است.

چهارشنبه ۲۴ جوزا ۱۳۹۶

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*