خانه / خبرها / ترامپ اختیار قانونی برای تعمیق دخالت نظامی در سوریه ندارد

ترامپ اختیار قانونی برای تعمیق دخالت نظامی در سوریه ندارد

سندرز: ترامپ اختیار قانونی برای تعمیق دخالت نظامی در سوریه ندارد
یک سناتور آمریکایی در سخنانی تاکید کرد که رئیس جمهور این کشور اختیار قانونی برای تعمیق دخالت نظامی در سوریه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور “برنی ساندرز” روز چهارشنبه اعلام کرد که “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا هیچ اختیار قانونی برای تعمیق دخالت نظامی آمریکا در سوریه نداشته و در نهایت کنگره دراین باره تصمیم گیری خواهد کرد.

منابع خبری در روزهای گذشته از تحرکات دولت آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه به بهانه حمله شیمیایی خبر داده‌اند. در تازه‌ترین تحول، شبکه خبری العربیه ساعاتی پیش گزارش داد ترامپ امشب درباره اقدام نظامی در سوریه تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال، مجله «لوفیگارو» گزارش داده فرماندهان نظامی ارتش فرانسه گزینه‌های ممکن برای اقدام نظامی علیه سوریه را آماده ارائه به «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور کرده‌اند.

بهانه کشورهای غربی برای اقدام نظامی در سوریه یک حمله شیمیایی است که ادعا می‌شود شنبه شب ۱۸ فروردین‌ماه (۷ اوریل) در منطقه «دوما» در غوطه شرقی به وقوع پیوسته است.

با آنکه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته هنوز قادر به تأیید گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره حمله «دوما» نیست کشورهای غربی دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرده‌اند.

ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که نیروهای ارتش سوریه در زمان وقوع حمله ادعایی در حال پیشروی در شهر «دوما» بودند و به گفته کارشناسان، نیازی به اقدامات تحریک‌آمیز برای پیشبرد برنامه‌هایشان نداشته‌اند.

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است.

سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه به واشنگتن هشدار داد تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شوند، سرنگون و مبدأ شلیک نیز هدف قرار داده خواهد شد.

ترامپ در پاسخ در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.!»

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه گفت: «ارتش سوریه دست برتر را در میدان نبرد با تروریست های مسلح دارد، بکارگیری مواد یا سلاح شیمیایی توسط آنها امری منطقی به نظر نمی‌رسد.»

منبع : خبر گزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*