خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / برگزاری نمایشگاه فرآورده‌های دستی زنان در کابل

برگزاری نمایشگاه فرآورده‌های دستی زنان در کابل

کابل/۱۸جوزا/فرهنگستان
شماری از بانوان در کابل فرآورده‌های دستی شان را در نمایشگاه بین‌المللی بهار نو و هفته صنعت به نمایش گذاشته اند.
بانوان متشبث می‌گویند که برگزاری این نمایشگاه در بلند بردن روحیه بانوان تجارت پیشه مهم است و بازار فروش فرآورده‌های شان در سه روز نمایشگاه، پررنگ بوده است.
ساخته‌های دستی، جواهرات و ابزار های تزئینی از سنگ‌های نیمه قیمتی در هر گوشه‌ی این نمایشگاه نمایش داده می‌شود و تمام فروشندگان آن بانوان هستند.
پشتون امیری بانوی تجار گفت: «ما خانم‌ها روحیه می‌گیریم، وقتی روحیه گرفتیم می‌توانیم کار کنیم. در اوایل روحیه خانم‌ها را مردم ضعیف ساخته بودند.»
فاطمه حسینی، متشبث دیگر می‌گوید: «تمام کارمندان ما ۷۲ خانم است که همراه ما کار می‌کنند و فعلا ۳۲ خانم تنها زیر دست من کار می‌کند.»
بانوان از ولایت‌های مختلف فرآورده‌های محلی خود را برای فروش آورده اند.
نورضیا صافی، بانوی تجار گفت: «ما نتوانستیم که تجارها را ببینیم، به خاطریکه بخش خانم‌ها جدا است و بخش مردها جدا و معمولا آقایان نتوانستند این طرف بیایند.»
یک بانوی آلمانی بیش از هفت سال می‌شود که در بخش پروسس گل گلاب در افغانستان کار می‌کند و فرآورده‌های خود را در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رساند.
او می‌گوید که همه ساله در فصل برداشت گل گلاب، ۱۵۰ بانو را به کار می‌گمارد.
ستاره بانوی تجار گفت: «خانم‌ها هنوز حاضر اند کار کنند، اما هنوز مشکلات اقتصادی وجود دارد.»
بیشتر بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز بانوان هستند. بازدیدکنندگان از مردم می‌خواهند که از فرآورده‌های داخلی استفاده کنند.
سحر احمدی، بازدیدکننده، گفت: «چیزهای را دیدم که تمامش نشان از هویت وطن ما بود.»
شماری از بانوان تجار، برگزاری نمایشگاه‌ها را در بازاریابی فرآورده‌های داخلی سودمند می‌دانند و از طالبان می‌خواهند تا همچون نمایشگاه‌ها را همواره برگزار کند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*