خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / برگزاری نمایشگاه خیابانی دانش‌جویان در بدخشان

برگزاری نمایشگاه خیابانی دانش‌جویان در بدخشان

کابل/۱۱جوزا/فرهنگستان
شماری از دانشجویان دانشگاه بدخشان به‌منظور رشد فرهنگ مطالعه در این ولایت، نمایشگاه خیابانی کتاب را زیر عنوان «بیایید برای پیشرفت جامعه کتاب بخوانیم» برگزار کردند.
این نمایشگاه در هماهنگی با ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان و یک فروشگاه کتاب در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان برگزار شده است.
برگزارکنندگان این نمایشگاه امروز (چهارشنبه، ۱۱ جوزا) گفته‌اند که پس از تحولات سیاسی اخیر، فرهنگ کتاب‌خوانی میان جوانان بدخشان کم‌رنگ شده است.
یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفته است: «هدف ما از برگزاری این نمایشگاه در کنار نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی این بود که نشان بدهیم مردم افغانستان، به‌ویژه مردم بدخشان راه مطالعه و کتاب‌خوانی را برگزیده‌اند.»
بازدیدکنندگان این نمایشگاه از این اقدام دانشجویان دانشگاه بدخشان استقبال می‌کنند و می‌گویند که راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌ها جوانان را به خرید کتاب و مطالعه تشویق می‌کند.
معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت بدخشان می‌گوید که این گونه برنامه‌ها در رشد فرهنگ موثر است و آنان از آن حمایت می‌کنند.
این درحالی است که پیش از این برخی از کتاب‌فروشی‌ها در افغانستان، از جمله در ولایت بدخشان به‌دلیل نبود بازار مسدود شده و مالکان کتاب‌فروشی‌ها نیز تغییر مسلک داده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*