خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / برگزاری مسابقات «ددلفت» در کابل

برگزاری مسابقات «ددلفت» در کابل

کابل/۲۵جدی/فرهنگستان
برای نخستین‌بار مسابقات انتخابی ورزش‌های قدرتی در بخش ددلفت تحت نام «جام پیروزی» میان ورزشکاران کابل و ولایات افغانستان ام‌روز(شنبه، ۲۵جدی) در کابل برگزار شد.
مسوولان این فدراسیون گفته‌اند که در این مسابقات ۱۵۰ ورزشکار در یازده رده‌ وزنی اشتراک کرده و به هدف کسب لقب قهرمانی و راهیابی به تیم ملی برای دو روز در برابر هم پیکار می‌کنند.
فواد شیرین سخن، معاون فدراسیون ورزش‌های قدرتی گفت: «این رشته در سال ۲۰۲۰ وارد افغانستان شد و به دلیل ویروس کرونا سال پیش برگزار نشد. این نخستین‌بار است که رقابت‌های این رشته میان ورزشکاران سراسر افغانستان راه‌اندازی می‌شود.»
زاهد الله، عضو تیم ورزش‌های قدرتی کابل گفت: «از طالبان می‌خواهیم که ما را مورد حمایت قرار بدهد، تا در مسابقات بین المللی اشتراک کنیم و مردم جهان هم بداند که افغانستان هم قهرمانان از خود دارد.»
از سویی هم، ورزشکاران مرکز و ولایات، راه‌اندازی این چنین رقابت‌ها را به هدف توانمندی و کسب تجربه‌ برای شان مهم می‌دانند و از مسوولان و بازرگان می‌خواهند تا ورزش‌کاران را حمایت کنند.
جان محمد حیدری، عضو تیم ورزش‌های قدرتی غور گفت: «ما خواهان این هستیم که ورزشکاران را در سطح کشور مسوولان ورزش و بازرگانان باید حمایت کنند، تا ما بتوانیم دست‌آوردهای بزرگی را از بیرون کشور نصیب افغانستان کنیم.»
وحیدالله، عضو تیم ورزش‌های قدرتی خوست گفت: «نخستین‌بار است که این مسابقات برگزار شده است. ما به امید پیروزی این جا آمدیم، تا از این رقابت‌ها نتیجه کسب کنیم و این مسابقات ما را به رویداد‌های بیرونی کمک می‌کند.»
قرار است در پایان این رقابت‌ها، ۴۵ ورزشکار برتر در رده‌های وزنی گونه‌گون به تیم ملی ورزش‌های قدرتی جذب شوند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*