خانه / ورزش / فوتبال / برگزاری لیگ فوتبال «وحدت او یوالی» در کندهار

برگزاری لیگ فوتبال «وحدت او یوالی» در کندهار

کابل/۲۴جدی/فرهنگستان
مسابقات چهارجانبه فوتبال تحت نام «وحدت او یوالی» از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان به پشتیبانی مالی افغان یونایتد بانک خصوصی افغانستان، روز (پنجشنبه، ۲۳جدی) در کندهار برگزار شد.
در این رقابت‌ها، تیم‌های شاهین آسمایی، طوفان هریرود، سیمرغ البرز و د میوند اتلان حضور دارند و به گونه‌ لیگ در برابر هم رقابت می‌کنند.
در نخستین روز این رقابت‌ها، تیم‌های طوفان هریرود و د میوند اتلان در برابر هم به میدان رفتند که سرانجام این بازی با تساوی دو بر دو میان دو تیم به پایان رسید.
قاری یوسف مهندس زاده، سرمربی تیم فوتبال طوفان هریرود گفت: «امیداورم که سال‌های سال این گونه مسابقات برگزار شود، چون هر جای که آغاز یک تورنمنت باشد، گام‌های مثبت بر رشد فوتبال است.»
عبدالقیوم څپاند، کمک مربی تیم د میوند اتلان افزود: «این رقابت‌ها باید در آینده هم برگزار شود و از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم که یک لیگ معیاری را در افغانستان راه‌اندازی کند.»
در همین حال، شماری از تماشاگران و علاقه‌مندان فوتبال در کندهار از برگزاری چنین رقابت‌ها، ابراز خرسندی کرد و گفت که مسوولان فدراسیون افغانستان باید به هدف رشد فوتبال در این ولایت برنامه‌های جدی را روی دست گیرند.
سمیع الله، باشنده کندهار گفت: «چند ولایت در این رقابت‌ها اشتراک کرده. ماشاالله مسابقات بسیار عالی‌ست، بازیکنان خیلی خوب بازی می‌کنند.
مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند که این رقابت‌ها، به دلیل بهتر بودن وضعیت هوا با شرکت چهار تیم به گونه‌ لیگ در قندرهار از بهر آماده گی تیم‌ها، به مسابقات نهایی لیگ قهرمانان فوتبال برگزار شده است.
از سویی هم، در دومین روز این رقابت‌ها، تیم‌های شاهین آسمایی و سیمرغ البرز، در برابر هم ام‌روز (جمعه، ۲۴جدی) در حالی قرار گرفتند که پیش از این شماری از بازیکنان لیگ برتر فوتبال افغانستان برگزاری هم‌چون مسابقاتی را که به گفته آنان سودی در پی ندارد را تحریم کرده بودند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*