خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / برگزاری جشنواره فرهنگی افغانستان و ایران در تهران

برگزاری جشنواره فرهنگی افغانستان و ایران در تهران

کابل/۶حمل/فرهنگستان
مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۱ تهران کشور ایران از برپایی جشنواره فرهنگی افغانستان و ایران در بوستان رازی خبر داده‌است.
سیدمحمد حسن ساداتی، مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۱ تهران امروز (شنبه، ۶ حمل) از برپایی جشنواره فرهنگی افغانستان و ایران به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ خورشیدی خبر داده‌است.
سید محمد حسن ساداتی گفته‌است که این جشنواره با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۱، فرهنگ‌سرای رازی و مجمع جهانی هیأت مذهبی شهروندان افغانستان مقیم ایران در بوستان رازی برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۱ تهران از نوروز به عنوان میراث مشترک افغانستان و ایران یاد کرده و گفته است که هدف از برگزاری این جشنواره، تبادل فرهنگی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای مهاجران افغانستان است.
او گفته است که برگزاری مراسم میله گل سرخ که ریشه آن به شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ بر می‌گردد، یکی از اقدامات شهرداری تهران است که برای میزبانی از سال نو مسافران نوروزی انجام می‌شود.
مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۱ تهران افزوده است که اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، معرفی نخبه‌گان فرهنگی، علمی و ورزشی، نمایش هنرهای سنتی و تجسمی و معرفی اماکن گردشگری، سوغات و غذاهای محلی افغانستان از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
پیش از سقوط جمهوریت نوروز همه ساله در افغانستان تجلیل می‌شد و مردم با رفتن به مزار شریف و مکان‌های تفریحی نوروز را جشن می‌گرفتند. اما ام‌سال جشن نوروز و سال‌ نو به گونه رسمی در افغانستان تجلیل نشد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*