خانه / خانواده / ایجاد نخستین رستورانت زنان در بامیان

ایجاد نخستین رستورانت زنان در بامیان

ایجاد نخستین رستورانت زنان در بامیان

دو خواهر در بامیان رستورانت حیدریان آی خانم کارنر را ایجاد کرده‌است

کابل/۲۲اسد/فرهنگستان
دو خواهر نخستین رستورانت زنان که تمام کارهای آن از سوی بانوان مدیریت می‌شوند را در بامیان ایجاد کرده اند.

عزیزه و ظاهره دو خواهری‌که رستورانت «حیدریان آی خانم کارنر» را هشت ماه پیش در شهر نو بامیان گشودند که در حال حاضر تنها رستورانتی است که به‌گونۀ کامل از سوی بانوان مدیریت می‌شود.
مسؤولان این رستورانت می‌گویند که پنج بانو در این رستورانت کار می‌کنند و مهمانان این رستورانت باشنده‌گان بامیان و گردشگرانی استند که برای بازدید از جاذبه‌های بامیان به آن ولایت می‌روند.
ظاهره حیدری، مسؤول این رستورانت گفت: «خانم‌ها در هر عرصه – چه اقتصادی باشد و چه سیاسی باشد – باید سهم خودرا داشته باشند و فعال باشند.»
عزیزه، مهمان‌دار این رستورانت افزود: « زمانی‌که گردش‌گران از کابل و ولایت‌های دیگر به بامیان می‌آیند، این‌جا هم سری می‌زنند.»

بامیان که سالانه گواه حضور هزاران گردشگر داخلی و خارجی است، نیازبه رستورانت‌ها دارد که برای گردشگران رسید‌ه‌گی شود اما در کنار این رستورانت دو خواهر تعدادی محدود رستورانت و هتل دیگر در بامیان فعالیت می‌کند
باشنده‌گان این ولایت گفته است که اگر امنیت در افغانستان به‌ویژه مسیر متهی به بامیان تأمین باشد، کار رستورانت‌داری در این ولایت رونق بیشتر خواهد یافت.

میثم زاهد، باشندۀ بامیان بیان داشت: «نصف جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند بنأ حضور زنان در کار و فعالیت‌ها در رشد اقتصاد کشور بسیار مهم است.»
حضور پر رنگ گردشگران در بامیان در بهبود اقتصاد شماری از مردم و کارآفرینی‌های کوچک در این ولایت نقش برجسته دارد.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*