خانه / خبرها / امریکا تطبیق داروی ‘ریمدیزویر’ را برای بیماران کووید١٩ تایید کرد :

امریکا تطبیق داروی ‘ریمدیزویر’ را برای بیماران کووید١٩ تایید کرد :

امریکا تطبیق داروی ‘ریمدیزویر’ را برای بیماران کووید١٩ تایید کرد :

ادارۀ دوا و مواد غذایی ایالات متحده، استفادۀ اضطراری ‘ریمدیزویر’ را که یک داروی وسیع الساحۀ ضد ویروس است، برای تداوی بیماران کووید ١٩ تائید کرده است.
استفاده از این دارو در حالی تائید شده است که ایالات متحده با بیش از یک میلیون و ١٣١ هزار مصاب و بیش از ٦٥هزار تلفات، هنوز هم در صدر کشور های آفت زدۀ ناشی از کروناویروس قرار دارد.
ریمدیزویر، توسط شرکت دوا سازی گیلاد، برای نخستین بار برای تداوی ویروس ایبولا ساخته شد.
رئیس جمهور دونالد ترمپ، شام جمعه (اول ماۀ می) اعلام کرد که ادارۀ مواد غذایی و ادویۀ ایالات متحده استفادۀ اضطراری این دوا را برای تداوی کووید١٩ تائید کرده است.
ترمپ افزود که “ما ادارۀ مواد غذایی و ادویۀ امریکا و انستیتوت ملی صحت و شرکت گیلاد برای رهبری این مشارکت دولتی – خصوصی کار میکنیم تا به سرعت این مهم عملی شود.”
مطالعات ابتدایی نشان داده است که استفاده از دوای ریمدیزویر، به طور اوسط، می تواند چهار روز زودتر بیماران را صحت یاب سازد.
ادارۀ مواد غذایی و ادویۀ امریکا، پیش از این اجازه استفادۀ اضطراری هایدرو کلوروکین، دوای ضد ملاریا را نیز برای مبارزه با ویروس کووید١٩ تائید کرده بود که بعداً پس از نشر گزارش های مبنی بر ایجاد مشکلات جدی ضربان قلب در بیماران، از پیامد های کلینیکی و خوردن آن در بیرون از شفاخانه ها هشدار داد.
در عدم موجویت سایر تداوی های تایید شده، کارمندان امور صحت احتمالاً استفاده از ریمدیزویر را به ویژه برای بیمارانی که وضعیت شان نهایت خراب است، در نظر خواهند گرفت.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان ۰۳٫۰۵٫۲۰۲۰

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*