خانه / ورزش / کرکت / افغانستان در پنجمین بازی جام جهانی “۲۰ اور” کریکت از رفتن به نیمه‌نهایی باز ماند

افغانستان در پنجمین بازی جام جهانی “۲۰ اور” کریکت از رفتن به نیمه‌نهایی باز ماند

کابل/۱۶عقرب/فرهنگستان
افغانستان در پنجمین بازی‌های جام جهانی “۲۰ اور” کریکت، ام‌روز(یکشنبه،۱۶عقرب) به مصاف تیم نیوزیلند رفت و بازی را باخت. این بازی برای افغانستان از حساسیت زیادی برخوردار بود و در صورتی که افغانستان امروز در برابر نیوزیلند پیروز می‌شد، شانس صعود به مرحله نیمه نهایی را ‌داشت.
این مسابقه در ساعت ۲:۳۰ بعد ازظهر به وقت کابل در ورزشگاه شیخ زاید ابوظبی امارات متحده عربی انجام شد.
بازی امروز با توپ‌زنی (بتینگ) تیم افغانستان آغاز شد، با پاپان توپ‌زنی افغانستان و پس از ۲۰ دور توپ‌اندازی (باوولینگ) نیوزیلند (پرتاب مجموع ۱۲۰ توپ)، تیم افغانستان ۸ بازیکن خود را از دست داد و موفق به کسب ۱۲۴ امتیاز شد و بنابر این ۱۲۵ امتیاز را به عنوان هدف برای نیوزیلند قرار داد.
پس از توپ‌زنی نیوزیلند، این تیم قبل اتمام توپ‌های افغانستان به هدف تعیین شده رسید و در نتیجه بازی را برد.
تیم کریکت افغانستان در این مسابقات، با وجود تحولات سیاسی در این کشور، بازی‌های قابل قبولی در برابر حریفان قدرتمند خود انجام داده است، که همچنان این تیم را “شگفتی‌ساز” معرفی کرده است.
تیم افغانستان با پرچم و سرود ملی حکومت پیشین در این مسابقات شرکت کرد. در اولین بازی خود، در برابر اسکاتلند قدرتمندانه پیروز شد که واکنش‌های زیادی در میان افغان‌ها داشت.
این تیم در چهار بازی قبلی دو برد در برابر اسکاتلند و نامیبیا با نتایج خوب داشت؛ و در برابر تیم‌های پاکستان و هند نیز بازی را واگذار کرد.
خبرنگار فرهنگستان ار کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*