خانه / خبرها / افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۸۰۰ هزار نفر

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۸۰۰ هزار نفر

آمارهای رسمی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌۱۹) اکنون از مرز ۸۰۰هزار نفر عبور کرده است.

آمارهای تجمیعی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان حاکی از این است که امروز یکشنبه در ساعت ۱۶:۳۰ به‌وقت تهران شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰۰ هزار مورد گذشته است.

آمریکا با بیش از ۱۶۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

از طرفی بیش از نیمی نیمی از ۸۰۰ هزار فردی که ابتلای آنها به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، ساکن کشورهای اروپایی هستند.

کشور چین که در رسانه‌های غربی همچنان به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شود، اکنون از لحاظ شمار مبتلایان به این ویروس در رتبه چهارم جهان -پس از آمریکا، ایتالیا و اسپانیا- قرار دارد.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است و انتظار می‌رود با انتشار آمارهای جدید طی ساعات آینده، این عدد از مرز ۴۰ هزار نفر نیز عبور کند.

تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود ۵۹۰ هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌۱۹»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

منبع : خبر گذاری تسنیم

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*