خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / آتش‌سوزی در جنگلات نورستان؛ ۱۷۵جریب جنگل سوخته‌است

آتش‌سوزی در جنگلات نورستان؛ ۱۷۵جریب جنگل سوخته‌است

کابل/۱۰جوزا/فرهنگستان
آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های غربی ولایت نورستان از ۹ روز بدینسو ادامه دارند و ساکنان ولسوالی نورگرام ولایت نورستان گفته‌اند که این آتش‌سوزی اواخر هفته‌ی گذشته در منطقه‌ی دره‌‌ شام آغاز شده بود.
شیرمحمد، از بزرگان قومی نورگرام گفت که این‌ آتش‌سوزی پس از آن آغاز شد که در پی تنش میان دو قوم بر سرِ جنگل، یکی از این اقوام قصدی جنگل مورد مناقشه را به‌ آتش کشید.
او می‌گوید که اگرآتش سوزی به‌زودی مهار نشود، بیم آن می‌رود که آتش پس از کوه‌های نورگرام، به ولسوالی دوآب نورستان و ولسوالی‌های الینگار، علیشنگ و دولت‌شاه ولایت لغمان نیز گسترش یابد.
یک ساکنان دیگر نورستان می‌گوید که جنگلات این ولایت با خطر سوختن مواجه است و حکومت طالبان باید برای جلوگیری از آتش‌سوزی گام جدی بر دارد.
وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی می‌گوید که تاکنون ۱۷۵ جریب زمین جنگل در نتیجه این آتش‌سوزی‌ها سوخته است.
در همین حال، مقام‌های محلی طالبان در نورستان گفته که تلاش جدی برای مهار آتش‌سوزی آغاز شده است.
مولوی سمیع‌الحق حق‌بیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که برای مهار آتش در منطقه‌ی دره شام ولسوالی نورگرام نیروهای آتش‌نشانی از ننگرهار اعزام شده و مردم محل هم همکاری می‌کنند.
رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در نورستان گفت که طی دو هفته‌ی گذشته سه مورد آتش‌سوزی در جنگلات این ولایت رخ داده است. در این آتش‌سوزی هم ده‌ها جریب زمین سوخته است.
نورستان در شرق کشور، ولایت پوشیده از جنگل است که در فصل گرما هرازگاهی گواه آتش‌سوزی است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*