خانه / خبرها / ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج میشوند

۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج میشوند

پوتین: ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج میشوند:

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه میگوید کشورش گزینه‌های زیادی برای مقابله با تحریم‌های ضد روسی آمریکا دارد.
ولادیمیر پوتین شب یکشنبه اعلام کرد که ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی مجبور به ترک خاک روسیه خواهند شد.
بنابر اعلام شبکه “روسیا الیوم”، پوتین در مورد سوریه نیز گفت که همکاری آمریکا و روسیه در زمینه مقابله با تروریسم منجر به ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه شد.

طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی که جمعه گذشته در سنای این کشور هم بررسی و تصویب شد.
گام بعدی برای تبدیل شدن این طرح به یک قانون لازم‌الاجرا، اخذ امضای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا است که البته سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید بعد از تصویب این طرح اعلام کرده بود که ترامپ مخالفتی با تحریم این سه کشور ندارد.

این تصمیم قاطع پوتین بعد از آن اعلام شد که آمریکا در روزهای گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه وضع کرد . 

رییس جمهور روسیه در گفتگو با تلویزیون روسیه-۲۴ گفت: “بیش ازیک  هزار دیپلمات آمریکایی در روسیه فعالیت دارند  و تا  هنوز هم  کار می‌کنند” که “۷۵۵ نفر آنها باید فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند.”

با این حال آقای پوتین گفت ایجاد منطقه بدون درگیری در جنوب سوریه نشانه پیشرفت همکاری‌های روسیه و آمریکا است اما بیش از این نمی‌توان انتظار بهبود روابط آمریکا و روسیه را داشت:

پوتین اضافه نمود :

“ما به اندازه کافی صبر کرده ایم به امید این که اوضاع بهتر شود اما به نظر می رسد اگر اوضاع قرار است تغییر کند در آینده نزدیک خواهد بود.”

ولادیمیر پوتین همچنین امروز در یک گفتگوی تلویزیونی دیگر گفت روسیه ممکن است اقدامات بیشتری را علیه آمریکا در نظر بگیرد اما “در حال حاضر با این کار مخالف است.”

امروز همچنین سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت که اخراج دیپلمات‌های آمریکایی “بیش از حد به تعویق افتاده” و اگر آمریکا رویکردش را تغییر ندهد باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه بیشتری باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا پنج روز پیش  اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه را تصویب نمود  هر چند که به نظر می‌رسید دونالد ترامپ با این مصوبه مخالف است اما پس از تصویب آن  کاخ سفید گفت که آقای ترامپ با تحریم‌ها مخالفتی نداشته و فقط با برخی واژه‌های مصوبه موافق نبوده است.

رئیس جمهور پوتین تصریح میکند که : “به این نتیجه رسیدم که اکنون زمان آن است که به ایالات متحده نشان دهیم که ما اقدامات آن‌ها را بی‌پاسخ نمیگذاریم”.
وی با بیان اینکه روابط مسکو – واشنگتن به این زودی‌ها بهبود نخواهد یافت، اظهار داشت که ایالات متحده، کاملا بی‌دلیل به سمت تخریب روابط دو کشور گام برداشته است.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۳۰ جولای ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*