خانه / خبرها / خبرهای جهان / یافته‌های یک تحقیق سالانه؛ «نژادپرستی، شایع‌ترین نوع تبعیض در آلمان است»

یافته‌های یک تحقیق سالانه؛ «نژادپرستی، شایع‌ترین نوع تبعیض در آلمان است»

کابل/۲۶اسد/فرهنگستان
براساس یک تحقیق، ۳۷ درصد از شکایاتی که در سال گذشته در ادارات آلمان ثبت شده‌اند، در رابطه به تبعیض نژادی بوده‌اند.
در گزارش سالانه‌ای که روز گذشته توسط فِردا اتامان، مأمور ویژه ضد تبعیض معرفی گردید، ۳۷ درصد از موارد ثبت شده تبعیض در سال گذشته مرتبط به تبعیض نژادی بوده اند.
براساس اظهارات اتامان، تقریباً یک نفر از هر شش نفر در آلمان تبعیض را تجربه کرده اند.
او به بازنگری و تجدید نظر کامل قانون برابری عمومی تأکید کرد؛ قانونی که که اساس کار او را تشکیل می‌دهد.
به گفته این مقام حکومت فدرال آلمان تبعیض در برابر افراد دارای معلولیت و بیماری‌های مزمن با ۳۲ درصد دومین نوع شایع تبعیض بوده است.
۲۰ درصد موارد تبعیض بر اساس جنسیت و ۱۰ درصد دیگر تبعیض براساس سن و سال بوده است. تبعیض به دلیل جهان‌بینی و عقیده دینی نه درصد و تبعیض به دلیل هویت جنسی چهار درصد موارد را تشکیل می‌داده اند.
بر اساس اظهارات اتامان، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ درخواست مشاوره به ادارات ضد تبعیض ارائه شده اند. از زمان تاسیس این اداره در سال ۲۰۰۶ به این سو، این دومین رقم بالای تقاضای مشاوره است.
او افزوده است که کاهش خیلی کم این درخواست‌ها به تناسب سال قبل آن که به ۶ هزار و ۳۸۳ مورد می‌رسید، به دلیل محدودیت‌های مرتبط به کرونا و الزامی بودن پوشیدن ماسک محافظتی می‌باشد. اتامان گفته است که رقم درخواست‌های مشاروه در بخش‌های دیگر این ادارات تغییری نکرده است.
اتامان در گفتگو با مجله بامدادی شبکه اول تلویزیون عامه آلمان گفته است که بسیاری از افراد با تجربیات خود ساخته اند و به همین دلیل به مراکز مشاوره مراجعه نکرده اند. با این حال، در نظرسنجی‌های نمونه‌ای، ۱۶ درصد از پرسش شونده‌ها، یعنی یک تن از هر شش تن، اظهار داشته اند که در پنج سال اخیر تبعیض را تجربه کرده‌اند. اتامان گفت: «این رقم تخمیناً ۱۳ میلیون تن می‌شود.»
مأمور ویژه ضد تبعیض حکومت فدرال آلمان ضمن ارائه این گزارش سالانه گفت: «تعداد موارد توضیح داده شده تبعیض به ادارات ما به شدت تکان‌دهنده است»؛ اما این ارقام همچنان نشان می‌دهند که افراد بیشتری ‌تبعیض را تحمل نمی‌کنند و به دنبال دریافت کمک اند.
اتامان از حکومت فدرال درخواست کرد تا به افراد آسیب دیده فرصت‌های بهتری بدهد تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. این مقام حکومت فدرال آلمان افزود: «قوانین کنونی در برابر افراد موانعی را ایجاد می‌کند که آنان نمی‌توانند حق خود را به دست بیاورند و اکنون زمان آن رسیده است که قوانین آلمان مطابق استندردهای بین‌المللی باشد.»
به گفته او قانون باید میعاد ارائه شکایت را از هشت هفته به یک سال تمدید کند؛ زیرا به گفته او مثلاً زنانی که از آزار جنسی در محل کار خود آسیب می‌بینند، نیاز به زمان بیشتری دارند تا شکایت خود را ارائه کنند. علاوه بر این نیاز به ایجاد انجمن‌های مدافع حقوق شاکیان می‌رود.
اتامان در ماه جولای به این سمت انتخاب شد. او خودش نیز یکی از شخصیت‌های جنجالی می‌باشد و متهم است که اظهارات توهین آمیز علیه آلمانی‌های بدون پس زمینه مهاجرت داشته است.
به گفته منبع، هدف قانون برابری عمومی مبارزه در برابر تبعیض بر مبنای دلایل نژادی، تعلقات اتنیکی، جنسیت، تعلقات مذهبی، جهانبینی، و یا تبعیض به دلیل معیوبیت و ناتوانی، سن و سال و یا هم هویت جنسی است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*