خانه / خبرها / کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم بریتانیا

کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم بریتانیا

ترامپ: ایران نباید هیچ‌ وقت سلاح هسته‌ای داشته باشد !

به گزارش “بی بی‌سی” دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با ترزا می، صدراعظم انگلیس در نشستی خبری با بیان این که درباره ایران با ترزا می گفتگو کرده است، گفت: ایران نباید به هیچ وجه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و اینکشور نباید هیچ وقت سلاح هسته‌ای داشته باشد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و ترزا می، صدراعظم بریتانیا، در کنفرانس خبری مشترک بر ضرورت مهار ایران تاکید کردند.
ترامپ درباره گفتگوهایش با خانم می به خبرنگاران گفت: “هر دو توافق کردیم که ایران نباید هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.”
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در مذاکرات امروز همچنین درباره مبارزه با تروریسم و لزوم برخورد با آن کشورهایی که از تروریسم حمایت مالی میکنند نیز موافقت کردیم.
مهاجرت نیز دیگر موضوع مهمی بود که دو طرف درباره آن صحبت کرده‌اند.
ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره دیدار روز دوشنبه با رئیس جمهوری روسیه گفت، با او درباره اوکراین، خاور میانه، تسلحیات هسته‌ای، و موضوع مداخله در انتخابات آمریکا صحبت خواهم کرد.
ترزا می هم گفت: “در زمینه مواجهه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه، که امروز به آن پرداختیم، ما میتوانیم کارهای بیشتری برای عقب راندن ایران در یمن انجام دهیم و رنج انسانی را پایین بیاوریم.”
کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم بریتانیا، تحت الشعاع مصاحبه انتقادی دونالد ترامپ درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار گرفت.
پیشترروزنامه دست راستی سان، مصاحبه‌ای از دونالد ترامپ منتشر کرد که او در آن هشدار میداد خانم می با عقب‌نشینی در زمینه برگزیت، توافق تجاری با آمریکا را هم به خطر انداخته است.
دونالد ترامپ در کنفرانس خبری با تاکید بر رابطه ویژه آمریکا و بریتانیا، در پاسخ به بی‌بی‌سی درباره انتقادهایش از خانم می گفت:

“انتقاد نکردم. خیلی به خانم می احترام میگذارم. خوشبختانه ما مصاحبه‌ها را ضبط میکنیم. اسم چنین چیزی اخبار جعلی است.”
کمی پس از آن روزنامه سان گفت همچنان نقل قول‌هایی را که در مصاحبه استفاده کرده درست میداند.
ترامپ برخلاف آنچه در مصاحبه با سان منتشر شد، در کنفرانس خبری با خانم می توافق تجاری با بریتانیا را ممکن دانست و درباره برگزیت هم گفت: “من نمیدانم که بریتانیا چه کار میخواهد بکند، اما هر کاری که بکنند من قبولش دارم.”
خانم می هم گفت با برنامه‌ای که برای برگزیت دارد، بریتانیا برای توافق تجاری با آمریکا، و یا کشورهای دیگر، به هیچ مشکلی برنمیخورد.
ترامپ همچنین گفت:

هدف او در اجلاس ناتو این بود که تمام کشورها دو درصد از بودجه خود را به ناتو اختصاص دهند و ترزا می در این هدف در کنار او بوده است.

میر احمد ” خواچه ”

۱۴٫۰۷٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*