خانه / خبرها / کمک های جهانی در افغانستان حیف و میل شده است

کمک های جهانی در افغانستان حیف و میل شده است

اشرف غنی: کمک های جهانی در افغانستان حیف و میل شده است !

رییس جمهور غنی میگوید که میلیون ها دالر کمک های جهان پس از حضور جامعه جهانی در کشور حیف و میل شده است و جهان از ما پاسخ روشن میخواهد.
اشرف غنی ، در روز جهانی مبارزه علیه فساد که امروزیکشنبه، ۱۸ قوس در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، تاکید ورزید که حکومت تلاش دارد تا پدیده فساد را ریشه کن کند، اما این طرح مورد حمایت گسترده قرار گیرد.
رییس جمهور همچنان می‌افزاید که پس از یازدهم سپتامبر پول های هنگفتی در افغانستان سرازیر شده، اما میلیون‌ها دالر حیف و میل شده است و جهان در برابر کمک هایش از افغانستان پاسخ میخواهد.
با این حال رییس جمهور غنی با مسوولان حکومت سند تجدید مبارزه با فساد را نیز امضا کردند.
اشرف غنی میگوید:”پس از یازدهم سپتامبر میلیارد ها دالر به کشور آمد، اما آب های ما مهار نشد، جاده های ما جور نشد؛ بخاطری که این پول ها مصرف درست نشد، و جهان از ما در این باره پاسخ میخواهد.”
در همین حال معاون دوم رییس جمهور میگوید تا هنگامی که مبارزه با فساد به فرهنگ مبدل نشود، ریشه کن کردن این پدیده کار دشوار خواهد بود.
سرور دانش معاون دوم رییس جمهور ابراز میکند: “کمبود ظرفیت ها در نهادهای حکومتی یک چالش است، باید جلو دلالان و مافیای فساد گرفته شود و به یک فرهنگ مبارزه با فساد تبدیل شود. در حل چالش های فساد مردم باید همکاری کنند. در تطبیق قانون با ضعف ها و مشکلات مواجه استیم و نیاز به همکاری نهاد های جهانی داریم.”
از سویی هم نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان میگوید که برای جلوگیری از فساد با افغانستان معتهد است و در این راستا همکاری ها ادامه دارد.
تادامچی یاماماتو نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان میگوید:” ما این جا حضور داریم تا با هم دیگر بتوانیم در برابر فساد مبارزه کنیم چون مبارزه در برابر فساد نیاز به تعهد، صبر و زمان بیشتر دارد.”
همچنان جان بس سفیر امریکا در کابل می‌افزاید: “مفسدان میدانند که تلاش ها برای جلوگیری از فساد صورت گرفته و این یک پیشرفت مهم است و من فکر میکنم که برای انجام مبارزه با فساد کارهای زیادی است که باید صورت گیرد.”
نیکولاس کی سفیر بریتانیا در افغانستان نیز علاوه میکند:”انگلستان یک حمایت کننده قوی و دوامدار افغانستان در بخش مبارزه با فساد است و در چند سال اخیر ما حمایت های زیاد مالی برای نهادهای عدلی و قضایی فراهم ساخته ایم تا در بخش مبارزه با فساد مبارزه جدی صورت گیرد.”
از روز جهانی مبارزه با فساد در حالی بزرگداشت میشود که افغانستان در رده های بلند کشورهای فاسد قرار دارد و این پدیده سبب شده تا فقر و بیکاری در افغانستان هر روز بیشتر شود و مردم نسبت به آینده شان مایوس تر شوند.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

نهم دیکابر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*