خانه / خبرها / پیشنهاد فرهاد عظیمی به حیث والی بلخ

پیشنهاد فرهاد عظیمی به حیث والی بلخ

عطا محمد نور ،  فرهاد عظیمی را به حیث جانشین خود پیشنهاد کرده است !

یک منبع معتبر در حکومت افغانستان ، عصر امروز پنجشنبه ۳۰ قوس ۱۳۹۶ به “رادیو آزادی” گفته است که عطا محمد نور استعفای خود را قبول کرده و فرهاد عظیمی نماینده مردم بلخ در ولسی جرگه را به‌عنوان جانشین خود به ارگ پیشنهاد کرده‌است.
منبع میگوید، این موضوع از طریق صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان و رئیس جمعیت اسلامی، مطرح شده‌‌است.
مقامات حزب جمعیت اسلامی افغانستان میگویند فرهاد عظیمی نماینده بلخ در مجلس نمایندگان، نامزد آنها برای جانشینی عطامحمد نور در ولایت بلخ است.
واقف حکیمی، سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان به “بی‌بی‌سی” گفت جانشینی فرهاد عظیمی به جای عطا محمد نور یکی از شرایط مذاکرات حزب جمعیت با ارگ ریاست جمهوری بوده و است.
او گفت: “اگر آقای فرهاد عظیمی به عنوان والی بلخ و جایگزین عطامحمد نور معرفی شود، یک گام بلند در راستای حل مساله از راه مسالمت آمیز از راه مذاکره و مفاهمه برداشته شده است.”
همچنین یک منبع از ارگ ریاست جمهوری که نخواست از او نام برده شود، به “بی‌بی‌سی” گفت که حالا آقای نور “استعفایش را پذیرفته”، اما میخواهد که فرهاد عظیمی، نماینده بلخ در مجلس نمایندگان، به عنوان والی بلخ معرفی شود.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان سه روز پیش اعلام کرد که اشرف‌ غنی، رئیس جمهوری افغانستان، “استعفای عطامحمد نور، والی بلخ” را تایید کرده و محمد داوود را به عنوان والی جدید بلخ تعیین کرده است. در خبرنامه ارگ که به رسانه‌ها فرستاده شد، آمده بود که این استعفا چندی قبل صورت گرفته است.
سخنگوی حزب جمعیت اکنون میگوید: “فعلا توپ در میدان ارگ ریاست جمهوری است… جمعیت طرفدار حل مساله از طریق مذاکرات است… آقای نور اصرار به بقایش در ولایت را نداشته است، شرط‌‌هایی داشته و از جمله شرط جایگزینی آقای فرهاد عظیمی است.”
فرهاد عظیمی نیز این موضوع را تایید کرده و میگوید او نامزد معرفی شده از سوی عطامحمد نور در جریان یک سال گذشته برای پست ولایت بلخ بوده است.
او میگوید اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز پیش از این چندین بار با او ملاقات کرده بود و با تعیین او موافق بوده است .
به گفته وی، هدف از نامزد شدن او به ولایت بلخ، نزدیکی‌اش به والی بلخ و شایستگی‌اش برای ادامه روند بازسازی، امنیت و ثبات در این ولایت کلیدی شمال است.
او تاکید دارد که تعیین او یکی از شرایط حزب جمعیت اسلامی است و خواست‌های دیگری هم از سوی این حزب مطرح است.

محمد فرهاد عظیمی زاده ۱۳۵۵ از شهر مزار شریف ولایت بلخ می‌باشد. ایشان تحصیلات مدرسه‌ای خود را در لیسه باختر در مزار شریف به پایان رسانیده است. وی تحصیلات عالی خود را با دریافت مدرک لیسانس خود را از دانشکده حقوق بلخ و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته روابط بین‌الملل از کشور تاجیکستان اخذ نموده  است .
فرهاد عظیمی در دهه هفتاد خورشیدی به عنوان  پناهنده سیاسی در کشور هالیند زنده گی نموده و در آن کشور در رشته برنامه‌سازی نرم افزار کمپیوتر ، اداره و مدیریت تحصیل کرده  و بعد از بازگشت به افغانستان در دانشگاه بلخ به تدریس مضامین متعدد و اکادمیک پرداخته است .

فرهاد عظیمی  نماینده مردم بلخ در دوره شانزدهم مجلس نمایندگان بوده و عضو کمیسیون امور تقنینی این مجلس می‌باشد

خواجه میر احمد

فرهنگستان

فرهنگستان

۲۲٫۱۲٫۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*