خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / پنج هزار افغان در انتظار دریافت ویزای الحاق خانوادگی از آلمان

پنج هزار افغان در انتظار دریافت ویزای الحاق خانوادگی از آلمان

کابل/۳جوزا/فرهنگستان
حکومت فدرال آلمان گفته است که حدود پنج هزار افغان منتظر دریافت موعد برای ارایه درخواست ویزای آلمان، در چارچوب برنامه الحاق خانواده هستند.
خبرگزاری دویچه‌وله گزارش کرده که این افراد در دفاتر صدور ویزای سفارت‌خانه‌های آلمان در اسلام‌آباد و دهلی‌نو ثبت شده‌اند.
به گفته حکومت آلمان در اسلام‌آباد سه هزار و ۴۵۵ نفر و در دهلی‌نو حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده و منتظر دریافت نوبت‌اند.
دفتر صدور ویزای سفارت آلمان در کابل در سال ۲۰۱۷ بسته شد. از این‌ رو، افغان‌ها برای دریافت ویزای الحاق خانواده باید به سفارت‌های آلمان در دهلی‌نو و اسلام‌آباد مراجعه کنند.
هم‌زمان دولت آلمان گفته که به این سفارت‌خانه‌ها اختیارات بیش‌تر داده و هم‌چنان تسهیلاتی را در وزارت خارجه این کشور ایجاد کرده است تا روند صدور ویزا تسریع شود.
حکومت آلمان دشواری خروج متقاضیان ویزای الحاق خانواده از افغانستان و به‌ویژه زنانی که می‌خواهند تنهایی سفر کنند را از جمله موانع عمده بر سر راه این روند یاد کرده است.
این در حالی است که طالبان خروج از افغانستان را بدون داشتن پاسپورت اجازه نمی‌دهند و از سوی دیگر روند توزیع پاسپورت پرچالش و زمان‌گیر است.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*