خانه / خبرها / همکاری هند و تاجکستان در برقراری صلح افغانستان

همکاری هند و تاجکستان در برقراری صلح افغانستان

هند و تاجیکستان برای برقراری صلح در افغانستان همکاری میکنند !

در پی سفر رئیس جمهور هند به تاجیکستان طرفین بر همکاری متقابل برای ایجاد صلح و ثبات و برقراری صلح در کشور افغانستان بحث و گفت و گو کردند.
به گزارش خبرگزاری “اکونومیک تایمز”، در راستای سفر رام نات کوویند رئیس جمهوری هند به تاجیکستان و دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور، طرفین نسبت به همکاری های متقابل میان دو کشور نسبت به مبارزه با تروریسم و برقراری صلح در افغانستان تاکید داشتند.
رام نات کوویند در گفتگو با رسانه های خبری گفت، هند و تاجیکستان میتوانند با ارتقا و توسعه گذرگاه حمل و نقل شمال به جنوب و دیگر مسیرهای ارتباطی مانند بندر چابهار روابط میان یکدیگر را افزایش دهند.
به گفته رام نات، هند از اقدامات ضد تروریستی و افراط گرایی تاجیکستان در راستای برقراری صلح و امنیت در کشور حمایت کرده و امیدواریم که همکاری های دو کشور به پایان جریان های تروریستی در منطقه منجر شود.
رام نات در ادامه افزود، هند از روند صلح افغانستان به رهبری خود دولت افغانستان حمایت میکند و با توجه به مذاکرات ما با مقامات تاجیکستانی هر دو کشور برای برقراری صلح در افغانستان و بدست آوردن صلح ملی تلاش میکنیم.
امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز طی سخنانی راهکارهای غیرنظامی، مانند تقویت زیرساخت‌های انرژی و حمل و نقل را باعث برقراری ثبات و امنیت در افغانستان دانست.
قابل یادآوریست که در جریان دیدار رئیس جمهور هند از تاجکستان ده سند همکار های جدید میان دو کشور به امضا رسید.
هند از جمله کشورهایی است که در ۱۵ سال اخیر با تاجیکستان روابط و همکاری‌های نظامی داشته است.

میر احمد ” خواجه”

فرهنگستان

۰۷٫۱۰٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*