خانه / خبرها / هدف آمریکا از «ترسناک» نشان دادن چهره روسیه

هدف آمریکا از «ترسناک» نشان دادن چهره روسیه

سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است، آمریکا با «ترسناک» نشان دادن چهره روسیه، تنها به دنبال توجیه رشد هزینه‌های نظامی خود است، در حالی‌که مسکو به تمامی تعهداتش پایبند است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “آناتولی آنتونوف” سفیر روسیه در واشنگتن در تفسیر دکترین جدید هسته‌ای آمریکا که امروز منتشر شد، یادآور شد که ایالات متحده با هدف توجیه هزینه های نظامی و گسترش توان بالقوه هسته‌ای خود، چهره ای «ترسناک» از روسیه نشان می دهد. وی در جمع خبرنگاران گفت: «ما به خوبی درک می کنیم که پشت سر اتهامات وارده به روسیه، تمایل برای افزایش تریلیون‌ها دلار هزینه به منظور توسعه صنایع نظامی آمریکا نهفته است.»

به عقیده آنتونوف، مواضع اعلام شده در دکترین جدید هسته‌ای چندان با عقل سلیم مطابقت نداشته و تنظیم کننده کار عملی بین مسکو و واشنگتن نیست.

سفیر روسیه یادآور شد: «چنین منطق ضدروسی که من در این سند مشاهده کرده‌ام، برای من بعنوان فردی که وظیفه اش کار کردن روی روابط روسیه و آمریکاست، بسیار نگران کننده است. من معتقدم که تماس‌ها بین مسکو و واشنگتن باید ادامه داشته باشد و متخصصین دو طرف با یکدیگر مذاکره کنند تا مشخص شود که هر یک از دو طرف به دنبال چه هستند و مشترکا راهی برای حل و فصل مشکلات پیدا شود.»

این دیپلمات بلندپایه همچنین تاکید کرد: «نباید با روسیه از موضع قدرت و از جایگاه برتر صحبت کرد و قطعا نباید به روسیه دستور دارد که چکار کند. در دکترین جدید هسته‌ای آمریکا چنین نتیجه گیری شده که به خاطر این دکترین، دیپلمات‌های آمریکایی امروزه با همتایان جهانی خود همواره از موضع قدرت صحبت می کنند. من تنها می توانم از طرف دیپلمات‌های روسی صحبت کنم که بعید است چنین برخوردی و دستور دادن به آنها، تاثیر مثبتی بر آنها داشته باشد.»

آناتولی آنتونوف در عین حال اعلام کرد که روسیه و آمریکا باید به مشارکت در زمینه خلع سلاح ادامه دهند. به گفته وی، روسیه نسبت به تعهدات خویش در این عرصه بسیار جدی است و بطور دقیق تمامی توافقات مربوط به خلع سلاح را رعایت می کند.

در دکترین جدید هسته‌ای آمریکا، روسیه بار دیگر به نقض تعهدات خویش در چارچوب توافقات مربوط به کنترل تسلیحات متهم شده است.

وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه طرف‌های روسی و چینی را در جریان محتوای دکترین جدید هسته‌ای این کشور قرار داد. در این دکترین بر پایبندی آمریکا به رژیم عدم گسترش تسلیحات راهبردی تاکید شده و در عین حال برنامه‌های مورد نظر برای مدرنیزه سازی نیروهای سه گانه هسته‌ای این کشور اعلام شده. علاوه بر این، بر اساس این سند، ایالات متحده امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ، در صورت حملات بزرگ دشمنان این کشور با تسلیحات غیرهسته‌ای را مد نظر دارد.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*