خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / نگرانی‌ مردم از گشت‌و‌گذار معتادان در پارک‌ تفریحی دهبوری

نگرانی‌ مردم از گشت‌و‌گذار معتادان در پارک‌ تفریحی دهبوری

کابل/۱۲دلو/فرهنگستان
پارک دهبوری در قسمت غربی،ناحیه سوم شهر کابل موقعیت دارد و سال‌هاست که با پرسونل مجهز اداره می شود. در این پارک نزدیک به بیست تن مصروف فعالیت روزانه بوده که در حفظ و مراقبت آن سهم بارزی را ایفا می کنند.
از زمان بازسازی تا حال این پارک یک مکان تفریحی برای عموم مردم شهر کابل بوده است . اما در سال‌های نزدیک یک قسمت این پارک برای معتادان به یک سرپناه مبدل شده که باعث آزار و دلسردی مردم در این پارک شده است.
گل بشر یک تن از محصلان ژورنالیزم دانشگاه کابل که همه روزه برای مطالعه در این پارک می آید از پرسونل این پارک برای راه دادن به معتادان گله مند است.
وی می‌گوید که معتادان یک ترس در دل انها ایجاد کرده که مبادا کیف و یا موبایل آن‌ها را به سرقت ببرند.
در طرف دیگر نزیراحمد که روزها برای تمرین فوتبال به این مکان می آید نیز نگران است و میگوید که این پارک برای تفریح و سرگرمی است نه جایی برای معتادان.
او می‌گوید که آن‌ها با دود و بوی بد، باعث آزار و اذیت مردم در این پارک می شوند.
این جوانان از حکومت می‌خواهند که جلو این افراد را بگیرند و پارک ها دیگر سرپناه برای چنین افراد نباشد.
 سید ظفر که نزدیک به چهار سال در این پارک در امور سرسبزی آن کوشیده است می گوید که آنها چندین بار مانع معتادان در این پارک شده اند و حتا جلسات نیز در این زمینه برای حل این معضل بزرگ برگزار شده است اما بی نتیجه مانده است.
وی می‌گوید:« معتادی یک نوع مرض است که باید تداوی شود ما از حکومت میخواهیم که این‌ها را از سراسر کابل به خصوص از پارک های تفریحی ، جمع آوری کرده و تداوی کنند.»
اما این پارک با موقعیت و فضای خوب که دارد از اطراف آن مردم برای تفریح و سرگرمی به اینجا می آیند و جالب این است که این پارک با وجود محصلان ، ورزشکاران ، یک بخش دیگر خود را برای معتادان داده است که یک سرپناه بسیار خوب برای ان‌ها می‌باشد. وجود این افراد ، قشر طبقه اناث را از این پارک محروم ساخته است .
باوجود که در زمستان هوای شهر کابل به بدترین حالت خود می‌رسد اما معتادان با مصرف بیش ازحد مواد در اماکن عمومی ، این حالت را به چندین برابر افزایش داده است.

نقیب ملکزاده- کابل

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*