خانه / ورزش / نهمین دور مسابقات سالانه‌ی اسکی با حضور ورزشکاران خارجی در بامیان برگزار شد

نهمین دور مسابقات سالانه‌ی اسکی با حضور ورزشکاران خارجی در بامیان برگزار شد

نهمین دور مسابقات سالانه‌ی اسکی روز جمعه، دهم حوت در ولایت بامیان برگزار شد. در این مسابقات، اسکی‌بازانی کشورهای امریکا، سویدن، آسترالیا، آلمان، فرانسه و افغانستان با هم رقابت کردند.

دفتر مطبوعاتی والی بامیان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این مسابقات در دو بخش آماتور و حرفه‌ای برگزار شده است. به نقل از خبرنامه، در بخش آماتور به ترتیب محمدظاهر، محمدحسن و هادی مقام اول تا سوم را به دست آورند. هم‌چنان در بخش حرفه‌ای این مسابقات به ترتیب مجتبی، شاه‌آقا و حسین‌علی موفق به کسب مقام اول تا سوم شده‌اند.

در همین حال محمدطاهر زهیر والی بامیان و مژگان مصطفوی معین اداری، مالی و گردش‌گری وزارت اطلاعات و فرهنگ که در حین اجرای این مسابقات حضور داشتند، راه‌‌اندازی این نوع مسابقات را، در جهت گسترش فرهنگ ورزش‌های زمستانی و تقویت صنعت گردش‌گری درکشور مفید و موثر عنوان کردند.

ولایت بامیان در مرکز کشور که کوه‌های آن حدود شش ماه در سال پوشیده از برف می‌باشد، برای وزرش اسکی مناسب و مساعد دانسته می‌شود. ورزش اسکی به دلیل مساعد بودن زمینه آن، در میان شهروندان بامیان در حال رشد است. هرچند اسکی ورزش تازه وارد در بامیان به شمار می‌رود، با آن هم از ۹ سال به این سو، مسابقات ملی و بین‌المللی اسکی در این ولایت همه ساله برگزار می‌شود.

هشت صبح – جمعه، ۱۰ حوت ۱۳۹۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*