خانه / خبرها / نمایشگاه خیابانی کتاب در خیرخانه کابل برگزار شد

نمایشگاه خیابانی کتاب در خیرخانه کابل برگزار شد

نمایشگاه خیابانی کتاب در خیرخانه کابل برگزار شد

کابل/۱۲دلو/ فرهنگستان

نخستین نمایشگاۀ خیابانی کتاب تحت نام «کتاب‌ها صلح می‌‌آورند و به جنگ نه می‌گویند» امروزدر خیرخانه کابل گشایش یافت.‌
این نمایشگاه دو روزه‌ای کتاب از همان ساعات نخست، با استقبال باشنده‌گان کابل همراه شد در این نمایشگاه شش‌هزار کتاب در زمینه‌های ادبیات، فلسفه، هنر، روان‌شناسی، سیاست، خبرنگاری و حوزه کودکان که نزدیک به دوهزار و پنج‌صد اثر مختلف را دربر می‌گیرند به نمایش گذاشته شده است.
شاهد فرهوش، از برگزارکننده‌گان این نمایشگاه می‌گوید: «تا زمانی که ما کتاب نخوانیم و تا زمانی که ما به کتاب چنگ نزنیم، تا ما کتاب را رفیق خود ندانیم، نمی‌توانیم به یک صلح نسبی برسیم؛ چه برسد به یک صلح دایمی!»
وی افزود که این کار، حرکت نمادین ازبهر تأمین صلح در کشور است و در مقایسه با دو سالی پیش که تازه اولین قدم‌ها را برای روشن‌گری، عرضه و نشر و پخش کتاب برداشته بودند، تغییر بنیادی در جامعه احساس می‌شود.
در این میان کسانی هم بودند که برای انجام کار دیگری ازخانه های شان بیرون شده‌ بودند؛ اما این نمایشگاه خیابانی کتاب، آنان را به‌سوی خود کشانید.
احسان الله گردیزی بازدیدکنندۀ این نمایشگاه می‌گوید: «یکی از وسایل بلند ساختن انسان از فرش به عرش کتاب است انسان‌های بدون کتاب، نمی‌توانند هیچ‌گونه تغییرات در زنده‌گی خود بیاورند. به این دلیل، کتاب خواندن خیلی مفید است.»
نمایشگاه خیابانی یک کار تازه است؛ اما پیش از این نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در بخش‌های مختلف کابل در دانشگاه‌ها و مرکزهای آموزشی برگزار شده‌اند.

خبرنگار فرهنگستان از کابل

سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*