خانه / خبرها / نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین حاکی از آن دارد که به احتمال زیاد این انتخابات به دور دوم کشیده میشود.
شبکه “روسیا الیوم” روسیه در خبری فوری اعلام کرد نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نشان میدهد که به احتمال زیاد، این انتخابات با حضور “ولادیمر زیلینسکی” کمدین اوکراینی و “پترو پروشنکو” رئیس جمهوری کنونی این کشور به دور دوم کشیده شود.
بر اساس نتایج اولیه، زلینسکی با ۳۰.۷ درصد آراء در صدر و پروشنکو با ۱۸.۶ درصد آراء در رتبه دوم قرار دارد.
از زمان استقلال جمهوری اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، مردم این کشور برای هفتمین بار به پای صندوق‌های رأی میروند تا خط مشی کشورشان برای ۵ سال آینده را رقم بزنند.
البته دقیقا این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در بسیاری از موارد تعیین کننده آن است که رای دهندگان اوکراینی واقعاً چه ارزیابی از روند اوضاع به وجود آمده در کشورشان پس از زمستان سال ۲۰۱۴، زمانیکه “ویکتور یانوکوویچ” رئیس جمهوری منتخب مردم این کشور با یک کودتای دولتی تحت حمایت مستقیم کشورهای غربی ، از پست خود کنار گذاشته شد و در نتیجه یک انتخابات شتابزده و سازماندهی شده “پیتر پروشنکو” به ریاست جدید دولت اوکراین انتخاب شد. دقیقا به همین دلیل، مبارزات انتخاباتی کنونی در این کشور وضعیت بی‌سابقه‌ای از لحاظ مدعیان پست ریاست جمهوری داشته و جنجال‌ها پیرامون مبارزات انتخاباتی بسیار زیاد بود.
بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده در اوکراین، رقابت اصلی برای رسیدن به دور دوم انتخابات که در تاریخ ۲۱ اپریل برگزار خواهد شد، بین این سه نامزد، یعنی: “یولیا تیموشنکو” صدراعظم سابق و رهبر حزب “باتکیوشینا”، “ولادیمیر زلنسکی” رهبر حزب در خدمت مردم و “پیتر پروشنکو” رئیس جمهوری فعلی این کشور است.

میر احمد ” خواجه “

فرهنگستان

۳۱٫۰۳٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*