خانه / خبرها / ملاقات تاریخی پوتین و ترامپ در هلسنگی
U.S. President Trump receives a football from Russian President Putin as they hold a joint news conference. REUTERS/Grigory Dukor

ملاقات تاریخی پوتین و ترامپ در هلسنگی

دیدار ترمپ و پوتین در فنلند  !

دیدار دونالد ترمپ، رئیس جمهوری امریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در شهر هلسنکی فنلند آغاز شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای این دیدار به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بابت برگزاری موفق جام جهانی فتبال تبریک گفت.
رئیس جمهوری ایالات متحده در آغاز این دیدار گفت که بر طیف گستردۀ مسایل از جمله تجارت، موضوعات نظامی، میزایل، اسلحۀ هسته‌ای و چین با همتای روسی اش صحبت خواهد کرد. آقای ترمپ گفت “جهان میخواهد که شاهد کنار آمدن مان باشد”.
رئیس جمهور پوتین نیز گفت “زمان آن فرا رسیده است تا بحث فراگیر بر مشکلات متعدد بین المللی و موضوعات حساس” انجام شود و عنوان داشت که از این قبیل مسائل که نیاز به مذاکره و توجه دارند، بسیار است.
هر دو رهبر ملاقات خصوصی نیز دارند که در آن اتاق تنها دو ترجمان آنان حضور خواهند داشت.
با اینحال دونالد ترمپ گفته است که از این دیدار انتظار زیادی ندارد، اما ابراز امیدواری کرده است تا این ملاقات نتایج مثبتی در پی داشته باشد.
رئیس جمهور آمریکا در ابتدای دیدار گفت که دو کشور تا کنون با هم خوب کنار نیامده‌اند و افزود: “همکاری با روسیه چیز خوبی است، چیز بدی نیست.”
ترامپ که در ابتدای این دیدار خبرساز گفته بود دو رهبر درباره همه‌چیز از جمله تجارت، مسائل نظامی و چین صحبت خواهند کرد، در پایان گفت که این ملاقات “شروع خوبی” بوده است.
ترامپ در آستانه این دیدار گفته بود که روابط دو کشور هرگز به این بدی نبوده است.
او در توییتی از “حماقت” دولت‌های قبلی و تحقیقی که در آمریکا در ارتباط با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است، به شدت انتقاد کرد.
دیدار دو رهبر ۴۵ دقیقه ناوقت از آنچه در نظر گرفته شده بود، صورت گرفت زیرا طیارۀ حامل آقای پوتین نیم ساعت ناوقت تر به فنلند رسید.
بعد از دو ساعت مذاکره دو رئیس جمهور و همراهانشان در جریان یک ناهار کاری به صحبت ادامه دادند.
خبرنگاران منتظر نشست خبری این دو رهبر هستند که تا کنون به تعویق افتاده است.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۱۶٫۰۷٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*