خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / مردم هرات: حکومت موقت نمی‌خواهیم

مردم هرات: حکومت موقت نمی‌خواهیم

کابل/۲۰دلو/فرهنگستان
شماری از باشنده‌گان ولایت هرات با راه‌اندازی همایشی خواهان حفظ نظام جمهوریت شده و می‌گویند که مخالف تشکیل حکومت موقت در افغانستان اند.
باشنده‌گان هرات امروز (دوشنبه، ۲۰ دلو) در مقابل ساختمان ولایت هرات گردهم آمده بودند، تأکید کردند که حکومت موقت را نمی‌پذیرند و از نظام جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی به‌گونه‌ی قاطع حمایت می‌کنند.
موسی صفایی، از شرکت‌کنندگان این همایش با مخالفت با تشکیل حکومت موقت، گفت که حکومت موقت به غیر از بدبختی و ویرانی چیز دیگری در پی ندارد.
او افزود: «افغانستان یک بار حکومت موقت را تجربه کرده است و به غیر از جنگ و ویرانی چیزی دیگر به دست نیاورده است.»
لیلا امیری، دیگر اشتراک‌کننده در این همایش می‌گوید که به هدف حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای دو دهه‌ی اخیر این نظام و حمایت از نیروهای امنیتی در این همایش شرکت کرده است.
او افزود: «ما برای جمهوریت پای صندوق‌های رأی رفتیم و برای حفظ این نظام و حمایت از نیروهای امنیتی تلاش خواهیم کرد.»
همچنین علی احمدی، دیگر اشتراک کننده تاکید کرد که ما با ارایه پیام‌های واضح، از نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدا است با قاطعیت اعلام حمایت می‌کنیم. او در ادامه تاکید کرد که به قیمت خون از ارزش‌ها و جمهوریت حراست خواهیم کرد.
اشتراک کنندگان اظهارات شخصی بعضی چهره‌های سیاسی که خلاف روحیه مردم و نظام است، به شدت رد کردند.
این موضوع درحالی مطرح می‌شود که شماری از چهره‌های سیاسی اخیرا بحث تشکیل حکومت موقت را مطرح کرده است. اما مقام‌های ارشد دولت افغانستان از جمله رییس‌جمهور غنی و معاونان او با طرح تشکیل حکومت موقت مخالفت کرده و بر تقویت نظام جمهوری و انتقال قدرت از طریق انتخابات تأکید کرده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*