خانه / خبرها / مبارزه با داعش در دستور کار نشست سران ناتو در بروکسل
مبارزه با داعش در دستور کار نشست سران ناتو

مبارزه با داعش در دستور کار نشست سران ناتو در بروکسل

مبارزه با داعش در دستور کار نشست سران ناتو در بروکسل 

سازمان ناتو اعلام کرده است که مبارزه با داعش در دستور کار نشست کنونی سران کشورهای عضو این سازمان قرار دارد.

نشست سران کشورهای عضو ناتو که امروز در مقر این سازمان در بروکسل برگزار شده است، جلسات کاری‌اش را امروز ادامه می‌دهد.

ین استلتنبرگ دبیر کل ناتو که هنگام ورود به مقر این سازمان با خبرنگاران صحبت می‌کرد، این نشست را برای ناتو با اهمیت خواند.

آقای استلتنبرگ گفت: «ما دو موضوع عمده را در دستور کار مجلس امروز داریم: گام‌برداشتن ناتو در جهت مبارزه با تروریزم و سهم‌بندی مناسب برای نقش کشورهای عضو این سازمان. ما در هردوی این زمینه‌ها پیش‌رفت‌هایی داشته‌ایم.»

به گفته سرمنشی ناتو، این سازمان پس از حادثه یازدهم سپتامبر در امریکا، عملاً وارد مبارزه با تروریزم شد و این مبارزه را سال‌ها ادامه داد. با این حال، این مقام ارشد ناتو می‌گوید که این سازمان «اکنون برنامه‌ی عمل را برای بلندبردن سهم ناتو» در مبارزه با تروریزم پی‌ریزی می‌کند.

سرمنشی ناتو اما می‌گوید که این بار مبارزه‌ی این سازمان با تروریزم شامل سهم‌گیری نیروهای کشورهای عضو این سازمان در نبرد نخواهد شد. به قول آقای استلتنبرگ «آموزش نیروهای محلی، بهترین سلاحی است که می‌توان از آن در مبارزه با تروریزم استفاده کرد.» سرمنشی ناتو با اشاره به برنامه‌های آموزشی این سازمان به نیروهای امنیتی افغانستان و عراق، تاکید کرد که مبارزه با تروریزم با استفاده از نیروهای محلی ممکن است.

سرمنشی ناتو هم‌چنان می‌گوید که در نشست امروز قرار است روی عضویت سازمان ناتو در ایتلاف جهانی مبارزه با داعش نیز تصمیم گرفته شود. این مقام ناتو گفت: «تمام ۲۸ کشور عضو این سازمان، شامل ایتلاف جهانی مبارزه با داعش‌اند، امروز می‌خواهیم سازمان ناتو نیز عضو این ایتلاف شود، این عضویت می‌تواند پیام سیاسی قوی را در باره‌ی تعهد ناتو در مبارزه با تروریزم ارایه کند.»

قرار است سازمان ناتو یک واحد مبارزه با تروریزم را در مقر این سازمان ایجاد کند. این واحد، بیشتر به جمع‌آوری اطلاعات استخباراتی در باره‌ی گروه‌های تروریستی خواهد پرداخت.

نشست فوق‌العاده‌ی سران کشورهای عضو ناتو که امروز در شهر بروکسل پایتخت کشور شاهی بلجیم آغاز شده است، تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.

پنج شنبه ۴ جوزا ۱۳۹۶

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*