خانه / خبرها / سرگئی لاوروف: اقدام ترامپ درباره جولان نشانه بی بندوباری واشنگتن است

سرگئی لاوروف: اقدام ترامپ درباره جولان نشانه بی بندوباری واشنگتن است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان نشانه بی بند وباری دولتمردان آمریکا است.
سرگئی لاوروف امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در آنتالیا گفت: من این تصمیم (درباره جولان) را نمایش هدفمندانه و عمدی بی بندوباری از سوی آمریکا میدانم.
وی ادامه داد: اینگونه نمایش بی بندوباری در کنار تهدیدها، اولتیماتوم ها و تحریم ها مجموعه ابزاری است که ایالات متحده در عرصه سیاست خارجی بکار میگیرد.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه این رویکرد ناخوشایند است،اظهار کرد: اینگونه رفتار در مورد قوانین بین المللی در موارد مختلف از سوی آمریکا مشاهده میشود.
وی گفت: چنین وضعیتی در مورد برجام و مساله ونزوئلا از سوی آمریکا رخ داد.
گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اقدام در نقض حقوق بین الملل اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی را به رسمیت می شناسد.
در نشست فوری چهارشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جولان که به درخواست فرانسه برگزار شد، همه اعضای این شورا از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان ابراز تاسف کردند.
همچنین ۱۴ کشور از ۱۵ عضو این شورا تاکید کردند که همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه بلندی های جولان بخشی جدایی ناپذیر از سوریه و تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، باقی می مانند.
موضع ترامپ با خشم گسترده جهانی روبرو شده است، ایران، روسیه، ترکیه، اردن، فرانسه، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها و نهادها به این تصمیم اعتراض کردند.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.

میر احمد ” خواجه “

فرهنگستان

۳۰٫۰۳٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*