خانه / خانواده / زنان / زنان معترض: طالبان شرکای بسیاری همانند الظواهری دارند

زنان معترض: طالبان شرکای بسیاری همانند الظواهری دارند

کابل/۱۳اسد/فرهنگستان
گروهی از زنان معترض موسوم به «حرکت خودجوش زنان مبارز افغانستان» می‌گوید که تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، منجر به بازگشت تروریسم جهانی در کشور شده است.
آنان گردهمایی‌شان را روز (پنج‌شنبه، ۱۳ اسد) در فضای بسته و با پوشاندن صورت‌شان برگزار کرده‌اند.
زنان معترض از آنچه که حضور بی‌سابقه‌ی گروه‌های تروریستی در افغانستان می‌خوانند، ابراز نگرانی کرده‌اند.
آنان افزوده‌اند که نتیجه‌ ۲۰ سال مبارزه‌ی ناتو و دولت‌های جهان با تروریسم برعکس بوده و تروریسم در افغانستان از خطر بالقوه‌ی امنیتی به یک خطر کاملا «بالفعل مبدل شده است».
زنان معترض طالبان را «حکومت ائتلافی تروریستان» خوانده و به جهان هشدار داده که این گروه را به رسمیت نشناسد. آنان گفته‌اند که طالبان شرکای بسیاری مثل الظواهری دارند که خواستار حمله به نقاط مختلف جهان از افغانستان هستند.
دولت امریکا می‌گوید که نیروهای هوایی این کشور روز یک‌شنبه (۹ اسد) ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در حالی که در بالکن مخفی‌گاه خود در کابل ایستاده بود با شلیک موشک از هواپیمای بی‌سرنشین کشته‌اند.
حکومت سرپرست طالبان کشته‌شدن الظواهری را تأیید و یا رد نکرده؛ اما درباره‌ی آمدن و حضور او در افغانستان اظهار بی‌اطلاعی کرده‌ است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان امروز در اعلامیه‌ای گفته است که این گروه به نهادهای تحقیقی و اطلاعاتی خود دستور داده است تا تحقیقات جامع و جدی را در مورد ابعاد مختلف این موضوع انجام دهند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*